Pijn in ogen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Pijn in ogen  (gelezen 4305 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Pijn in ogen
« Gepost op: 8 augustus 2012, 12:57 »
Ik heb weer eens wat hoor...

Ik heb de laatste weken erg veel last van pijn in mijn ogen en lichtgevoeligheid. Ik schreef het eerst aan de migraine toe maar na wat zorgvuldiger lezen ontdekte ik dat licht dan hoofdpijn veroorzaakt, geen oogpijn. Hoofdpijn heb ik ook wel, maar daar heeft licht op dit moment weinig invloed op.

Ik ben bekend met oogpijn bij voorhoofdsholte ontsteking, maar dit voelt toch anders. De pijn zit veel meer voor in mijn ogen en is ook niet gelijk aan beide kanten. Ene keer vooral rechts last, andere keer vooral links. Mijn ogen worden niet rood verder. Het komt vaak opzetten in combi met pijn in mijn nek en wordt beter na een paar uur volledig duister (ben op zoek naar een goed slaapmasker wat geen licht doorlaat).

Ik denk dat het misschien een soort kramp in de spiertjes in mijn irissen zijn, het voelt in ieder geval wat kramp achtig aan. Misschien heb ik een bril nodig?

Ik ga mijn licht maar weer eens bij de huisarts opsteken want een beetje vreemd vind ik het toch wel. Herkent iemand het?
Collective madness is called sanity

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Pijn in ogen
« Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2012, 14:09 »
Ik heb wel snel last van mijn ogen, maar dat komt omdat ik niet zo goed tegen daglicht kan, daar gaan m'n oogspieren erg van krampen. Buiten heb ik dus altijd een zonnebril op ook al schijnt de zon niet en thuis hebben we eigenlijk altijd de rolgordijnen dicht. Ben hier overigens nooit voor naar de huisarts geweest, vind ik zelf niet nodig.

Aline

  • Gast
Re: Pijn in ogen
« Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2012, 14:18 »
ik herken het inderdaad. Komt bij mij door mijn cilinderafwijking en mijn eigenwijsheid om geen bril te dragen (nou niet echt eigenwijsheid, maar ik vind het vreselijk, dan zie je mijn asymmetrie behoorlijk). Ook kan ik niet goed tegen fel licht.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijn in ogen
« Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2012, 14:24 »
Ik heb sowieso hele gevoelige ogen. Snel tranen, prikken etc. Deels door mijn allergie maar ik heb het ook altijd al gehad. Ik kan niet lang ergens goed naar kijken zonder te gaan tranen. En ook in een gesprek met iemand wend ik vaak mijn hoofd af, niet uit des interesse maar omdat ik dan ga tranen. Fel licht, vooral buiten/zon licht heb  ik ook last van. Ogen zijn opgemeten dat was verder goed.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijn in ogen
« Reactie #4 Gepost op: 8 augustus 2012, 16:18 »
Ik krijg last van oogpijn bij overbelasting van mijn nek.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijn in ogen
« Reactie #5 Gepost op: 9 augustus 2012, 07:22 »
Ok zo vreemd is het dus niet :p

De reden dat ik er wel naar wil laten kijken is dat de pijn keihard door 2 zaldiar heen komt en heftiger is dan de pijn in mijn nek. Dat vind ik wel behoorlijk apart...
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijn in ogen
« Reactie #6 Gepost op: 9 augustus 2012, 07:49 »
Oh, die intensiteit herken ik niet. Ik heb er nog nooit wat voor geslikt, dus het gaat hier duidelijk om 'andere' pijn bij jou.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal