Revalidatie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Revalidatie  (gelezen 60434 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #60 Gepost op: 20 augustus 2012, 22:06 »
Wel fijn dat je spierkracht hebt! Nu nog leren het te gebruiken, maar het is fijn dat je spieren in ieder geval kunnen werken :D.
Hoe bevalt het verder om daar te verblijven?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #61 Gepost op: 22 augustus 2012, 17:59 »
bevalt me redelijk goed.. gelukkig wordt er veel met mij overlegd en niet alleen over mij ;) Ik slaap alleen nog slecht (pieker niet in bed oid) Maar vanaf vanavond krijg ik iets om in te slapen omdat het begint op te breken met het drukke schema

Myrthe

  • Gast
Re: Revalidatie
« Reactie #62 Gepost op: 29 augustus 2012, 07:19 »
Wat fijn dat ze ook goed met jou overleggen :)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Revalidatie
« Reactie #63 Gepost op: 31 augustus 2012, 09:06 »
Oh dat is wel fijn dat ze met je overleggen en niet  alleen over je!

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #64 Gepost op: 14 september 2012, 23:05 »
Met welk doel zijn jullie revalidatie ingegaan? Ik heb het idee dat ik in het verkeerde behandelplan terecht ben gekomen. Het heeft iets weg van 'je pijn de baas' met mindfulness en veel rustmomenten inbouwen voor jezelf. Ik dacht dat ik bij fysio aan de bak zou moeten om spierkracht op te bouwen maar daar lijkt vooralsnog geen sprake van.
Heb veel moeite moeten doen om aangenomen te worden en wil niet al meteen beginnen met piepen dat het programma niet goed (genoeg) is :-/

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #65 Gepost op: 15 september 2012, 08:16 »
Kan het niet zo zijn dat het nog later in het programma komt?
Toen ik zelf revalideerde was de basis om je 'nul-lijn' te vinden, dus een niveau waarbij je met de pijn om kan gaan. Dat betekent dus echt minder doen. Pas als die nul-lijn duidelijk was wilden ze verder opbouwen, omdat het niet goed is om een overbelast lichaam nog meer te gaan belasten.

Heb  je wel duidelijk in een gesprek gehad welke doelen zij én jij met de revalidatie hebben?

Offline Eefje87

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #66 Gepost op: 15 september 2012, 08:31 »
Ik zat in een zelfde soort programma. Mij heeft het juist erg geholpen. Ik had ook een totaal overbelast lichaam. Door helemaal terug naar de basis te gaan leer je je lijf beter kennen en leer je ook beter wat het wel en niet aan kan. Pas aan het einde van het programma begon ik met een beetje opbouwen (heel langzaam!).

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #67 Gepost op: 15 september 2012, 17:44 »
Ik denk dat het inbouwen van rustmomenten en je energiehuishouding onder controle krijgen ook erg belangrijk is. Anders kun je wel opbouwen maar als je daarna weer over je grenzen heen gaat is de kans groot dat je weer terugvalt. Ik merk nu dat ik echt een alles in één traject heb. Dus naast het trainen ook echt goed kijken naar dagindeling e.d.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #68 Gepost op: 20 september 2012, 09:13 »
Ik ben net gebeld dat m'n revalidatie volgende week begint!
Wel spannend nu, hoop echt heel erg dat het wat gaat opleveren.  :)

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #69 Gepost op: 20 september 2012, 09:15 »
Ik heb m`n 2e week reva nu achter de rug en geloof wel dat ik op de juiste plek zit. Het begin was een beetje raar maar nu loopt alles en heb ik er wel vertrouwen in.\Wat je zegt Eefje, eerst terug naar de basis en dan pas opbouwen.
Ik wilde, weer eens, te snel gaan :-)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #70 Gepost op: 21 september 2012, 18:32 »
Ik ben blij dat je voelt op de juiste plek te zitten, ManekiNeko!

En Corine: wat spannend! Succes gewenst.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #71 Gepost op: 25 september 2012, 13:48 »
Ik heb gister m'n eerste revalidatiedag gehad! :)
Voelt wel goed gelukkig. Ook wel heftig omdat je natuurlijk heel intensief met je beperking bezig bent, maar wel nodig denk ik.
Zoals het er nu naar uitziet vooral zoektocht naar goede hulpmiddelen waardoor activiteitenniveau om hoog kan. (Ik heb het afgelopen jaar al veel fysiotherapie gehad met erg weinig resultaat, dus daar verwachten ze geen echte stappen meer in te kunnen zetten -helaas). Al hoop ik wel dat ik bij minder overbelasting door gebruik van hulpmiddelen ook weer wat ruimte krijg om juist op te bouwen!
En verder wat psychische ondersteuning, ook wel lekker. ;)

Al met al klinkt het wel realistisch maar ook wel spannend; dus ben erg benieuwd wat de komende periode gaat brengen!!

Offline Lianneollie

  • Newbie
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #72 Gepost op: 26 november 2012, 10:22 »
Heb binnenkort gesprek met een revalidatiearts over een eventuele opname.
Iemand een idee wat ik hiervan kan verwachten?
Ik wil voor mezelf doelen stellen, vooral het accepteren van mijn lichamelijke situatie en mijn eigen grenzen aangeven en leren kennen, wat ik erg moeilijk vind. Vaak doe ik nu elke dag nog veel te veel, maar kan maar moeilijk accepteren dat het allemaal niet zo makkelijk meer gaat omdat ik naast mijn hms en bekkeninstabiliteit ook nog ADHD heb en dus een enorme stuiterbal ben. En in mijn hoofd heb ik dus veel meer energie als in mijn lijf, wat dus tot gevolg heeft dat ik elke dag veel pijn heb en daardoor pijnstillers slik elke dag.
Ik wil heel graag, veel te veel doen, doordat ik ontzettend enthousiast ben in dingen die ik leuk vind..
« Laatst bewerkt op: 26 november 2012, 10:24 door Lianneollie »

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #73 Gepost op: 26 november 2012, 11:24 »
Zet voor jezelf op een rijtje wat je klachten zijn en waar je aan wilt werken. Je zult ook je doelen moeten formuleren dus het is handig om daar ook alvast over na te denken en eventueel al te noteren. Bij mij werden de doelen tussentijds ook nog aangevuld of aangepast.

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #74 Gepost op: 26 november 2012, 15:58 »
Heb binnenkort gesprek met een revalidatiearts over een eventuele opname.
Iemand een idee wat ik hiervan kan verwachten?
Ik wil voor mezelf doelen stellen, vooral het accepteren van mijn lichamelijke situatie en mijn eigen grenzen aangeven en leren kennen, wat ik erg moeilijk vind. Vaak doe ik nu elke dag nog veel te veel, maar kan maar moeilijk accepteren dat het allemaal niet zo makkelijk meer gaat omdat ik naast mijn hms en bekkeninstabiliteit ook nog ADHD heb en dus een enorme stuiterbal ben. En in mijn hoofd heb ik dus veel meer energie als in mijn lijf, wat dus tot gevolg heeft dat ik elke dag veel pijn heb en daardoor pijnstillers slik elke dag.
Ik wil heel graag, veel te veel doen, doordat ik ontzettend enthousiast ben in dingen die ik leuk vind..

Zo voelde ik het ook vorig jaar ook nog precies zo zoals je het omschrijft, dan wel zonder pillen want die hielpen niet of te weinig. Ik was door mijn huisarts doorverwezen voor pijn revalidatie. Voor mij betekende dat 3 maanden, 4/5 dagen per week, 2/3 uur per dag. Het was niet intern. Ik had dezelfde doelen zoals jij omschreef en ik moet zeggen dat het me ook echt ontzettend heeft geholpen. Zowieso de acceptatie, de pyshologe zei op een bepaald moment "acceptatie betekend niet dat je het leuk hoeft te vinden" Mijn reactie was " O echt!!!" hier over nagedacht en ze had gelijk. Ik heb het geaccepteerd maar ik vind het niet altijd leuk. Soms wil ik nog steeds meer doen dan ik wil maar ik kan ook wel veel makkelijker meer rust tussendoor nemen en alles beter verdelen. (uiteraard zijn er dagen dat dat niet lukt maar over het algemeen ben ik trots op mezelf dat ik redelijk goed luister, nooit gedacht dat ik dat zou kunnen)
Succes met jou gesprek en hopelijk kun je er net zo veel uithalen als ik. O ja, Ik ben in die maanden ook echt wel door dalen gegaan want ik werd behoorlijk geconfronteerd.
 

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal