Vermoeidheid
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Vermoeidheid  (gelezen 41809 keer)

Aline

  • Gast
Re: Vermoeidheid
« Reactie #75 Gepost op: 18 juli 2012, 08:27 »
Wat zou de arts dan aan moeten kruizen volgens jou?

Met het algemene kun je al zoveel dingen opsporen! Alleen het specifieke zoals EBV (pfeiffer) etc niet.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #76 Gepost op: 6 september 2012, 19:40 »
Vermoeidheid is er nog steeds. Uit het bloedprikken was toen idd niks gekomen. Nu mag ik 27 september naar de internist. Eens horen wat die te zeggen heeft.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Vermoeidheid
« Reactie #77 Gepost op: 10 september 2012, 11:50 »
Soms zijn er geen concrete aanwijzingen waarom je zoveel vermoeidheid ervaart. Lastig natuurlijk...

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #78 Gepost op: 10 september 2012, 19:03 »
Is idd lastig. Maar ik doe nu wel mijn best om eerder door te hebben wanneer ik toch te moe ben om nog met mijn handbike te rijden. Bijna de plomp in rijden vind ik toch echt niet leuk meer. Val ook heel vaak overdag in slaap. Zit echt heel vaak te vechten tegen de slaap die ik voel. Niet handig. Val zelfs onder inspannend werk achter de computer in slaap. Dus ook iets gaan doen wat veel inspanning eist helpt niet meer.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #79 Gepost op: 10 september 2012, 19:18 »
Ik denk dat het antwoord op vermoeidheid niet is dat je iets vermoeiends moet doen. Daar kan het toch niet minder van worden? Mij lijkt eerder dat je een goed schema/ritme moet hebben, waarin je je energie op een goede manier 'uitgeeft' en genoeg momenten inlast om weer op te laden. Als je erg moe bent heel hard gaan werken, zorgt er in mijn ogen voor dat je nog sneller moe wordt.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #80 Gepost op: 10 september 2012, 19:31 »
Dan zou ik niks meer op een dag kunnen. Als ik om 12 uur al tegen mijn vermoeidheid aan het vechten ben lijkt me niet dat dat gezond is. En om dan maar iedere keer een beetje te gaan slapen is ook niet echt de oplossing. Wacht de internist maar af wat hij te zeggen heeft.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #81 Gepost op: 10 september 2012, 19:45 »
Als je al om 12 uur zo moe bent dat je bijna in slaap valt, lijkt het mij slimmer om dan een powernap te doen en weer door te gaan, dan jezelf de rest van de dag te kwellen. Om 12 uur is de dag nog niet eens halverwege! Houd je met je voeding rekening met je energielevel gedurende de dag? Kun je daar nog wat mee bereiken?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Vermoeidheid
« Reactie #82 Gepost op: 10 september 2012, 20:00 »
ik heb ook veel last van vermoeidheid.
heb mezelf aangeleeerd om niet te veel achter de laptop, ipad te zitten. maar ook niet te lang tv kijken.
nu ik daar op let word het bij mij wel stuk beter.
goede regelmaat is trouwens ook goed.

waar denkje zelf aan? omdat je naar een internist gaat?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #83 Gepost op: 10 september 2012, 20:06 »
Ikzelf heb ook regelmatig perioden dat ik om 12 uur al heel moe ben en er is niks in mijn bloed te zien. Ik doe dan inderdaad een powernap want anders red ik het niet tot 's avonds. (bij mij uit zich dat dan in een aanval maar bij jou in in slaap vallen).
Heb je elke dag een vast ritme en op een vaste tijd naar bed en opstaan? Dat scheelt ook al een heleboel.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #84 Gepost op: 10 september 2012, 23:48 »
Tja, wat kan ik zeggen... vermoeidheid hoort gewoon bij EDS. De een heeft er meer last van de ander en soms blijkt er een gedeeltelijke andere oorzaak (zoals Marianne die erg vooruit is gegaan door haar dieet), maar het zal altijd blijven sluimeren. Ook ik slaap de meerderheid van de dagen s middags een paar uur. En ik maak lange nachten. Door de vermoeidheid in slaap vallen vind ik dan ook niet zo gek. Zeker niet achter de computer, want hoe inspannend dat ook is, door het stilzitten en lome gedrag achter de comp ben je redelijk vatbaar voor slaap. Ik val echt regelmatig in slaap achter mijn laptop, wat ik ook aan het doen ben.

Wat verwacht je van de internist Nigelle?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #85 Gepost op: 11 september 2012, 09:57 »
Wat verwacht je van de internist Nigelle?
Weet ik nog niet. Misschien dat hij nog andere dingen kan testen waardoor ik zo snel al moe ben. Bij bepaalde te korten in vitamines kunnen ook zorgen voor vermoeidheid. Dus misschien kunnen ze dat in het zh prikken. Weet niet verder wat hij zou kunnen. Wacht het maar af. Het vervelendste vind ik wel dat ik zelfs op de fiets dus zo vaak zit te suffen. Als ik niks doe zit ik echt binnen de kortste keren te slapen. En of dat nu 's ochtends, 's middags of 's avonds is maakt niet uit. Word erg vervelend zo. Ik moet dus bezig blijven om nog een beetje wakker te blijven. Anders kan ik de hele dag wel slapen en dat is ook niet goed.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Vermoeidheid
« Reactie #86 Gepost op: 11 september 2012, 16:52 »
sinds ik weer op school zit merk ik vaak ook een dip :P dat ik weg dut in de les neem dan vaak dextro in en dan stuiter ik half uurtje later weer rond :)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #87 Gepost op: 11 september 2012, 17:54 »
hebben jullie ook meer slaap nodig dan de 'standaard' 8uur?
ik sliep begin van het jaar  behoorlijk veel, klokje rond was normaal en dan nog was ik niet uitgerust.

volgens mn oude huisarts sliep ik teveel en moest ik sochtends de wekker zetten. rond 11uur naar bed om 8uur de wekker. 9uur slaap dat zou meer dan voldoende moeten zijn.
maar met dat ritme ben ik aan het einde van de middag zo moe dat ik letterlijk omval van slaap en eerder ga slapen. met als gevolg dat ik helemaal geen ritme meer had en nog meer sliep dan ervoor.

nu heb ik eindelijk weer een redelijk ritme. ga weer rond 11uur naar bed en mijn wekker staat om 9uur en die mag ik van mezelf uitstellen tot 10uur(afhankelijk van hoe moe ik ben). behalve dinsdags als ik moet werken, dan gaat de wekker om 8uur.
dit ritme kan ik redelijk goed volhouden, nog een enkele keer dat ik smiddags ff ga liggen voor een uurtje.
ik wordt alleen nog steeds niet uitgerust wakker. maar heb gelukkig wel weer een normaal dag/nachtritme.

edit: moet hierbij wel zeggen dat ik overdag weinig uitvoer. ik doe elke dag een stukje van het huishouden en dindag ochtend werken. weekends soms nog eens weg maar ik ben toch vooral thuis.

Interessant, nu ik weer naar school ga heb ik soms genoeg aan 6 uur per dag. Dus als ik nog studeer tot een uur of 12 dan val ik rond 00:30 in slaap en dan word ik om 6:30/7:00 weer wakker. Maar in de vakanties slaap ik dan altijd bij en kan het best zijn dat ik 10 uur per nacht slaap (met uitschieters naar 12, maar dat heb ik maar een paar keer gehad) in de vakanties ga ik wel vaker 's middags even liggen. Om de een of andere reden heb ik dat echt nodig als ik de hele dag thuis ben. Terwijl ik dat als ik op school ben totaal niet nodig heb.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Vermoeidheid
« Reactie #88 Gepost op: 11 september 2012, 18:25 »
Ik heb veel meer slaap nodig dan de gemiddelde 8 uur. Als ik minder slaap krijg kan ik voor een paar uur functioneren, maar stort dan in. En activiteiten zorgen er niet voor dat ik minder slaap nodig heb, juist meer. Na 2 uur school heb ik bijna altijd een tukje nodig of een hele lange nacht. Ik wordt uit mezelf zelden wakker voor 10 uur (ik ga om 12 uur slapen), gemiddeld ligt de tijd echter meer richting de 11 uur met uitschieters naar 1 a 2 uur s middags.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Vermoeidheid
« Reactie #89 Gepost op: 11 september 2012, 19:27 »
ik ga rond half 11 naar bed en om half 7 der uit en soms nog een uurtje over dag.
maar ik denk dat ieder lijf anders is.
trouwens uren die je overdag slaapt tellen schijnbaar per uur 3 uur of zoiets ooit gehoord te hebben,

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal