Maag- en slokdarm klachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Maag- en slokdarm klachten  (gelezen 29131 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #45 Gepost op: 9 oktober 2012, 16:39 »
Handige Harry's die ziekenhuismensen dan....Maar dat ze dan niet uitvogelen dat dat shaken dus komt door de medicatie...-.-

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #46 Gepost op: 7 januari 2013, 13:57 »
Ik ben de laatste constant misselijk van de pijn. Daardoor krijg ik nauwelijks eten binnen. Een beetje kwark, wat fruit en af en toe een droog toastje. Ow en waterijsjes omdat bij mij redelijk werkt tegen de misselijkheid.

Maar nu kom ik in een vicieuce cirkel, misselijk van de pijn waardoor ik nauwelijks eet, waardoor ik nog misselijker word omdat ik dus te weinig eet. Maar net probeerde ik een belegde cracker te eten hij is binnen maar van eten word ik nog misselijker! Iemand tips? Ik wil eigenlijk geen medicatie(domperidon) slikken. Krijg al zoveel troep binnen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #47 Gepost op: 8 januari 2013, 14:47 »
Ik snap dat je tegen medicatie slikken opziet, maar ja niet eten is ook niet helemaal de bedoeling. Ben je al naar de huisarts geweest met die klachten? Misschien moet je toch tijdelijk iets slikken om de misselijkheid weg te krijgen. Ik weet verder niet zo goed wat helpt, heel vervelend is het...dat wel. Ik hoop dat je snell opknapt.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #48 Gepost op: 21 januari 2013, 18:21 »
Heb je berichtje helemaal over het hoofd gezien!

Inmiddels slik ik al een tijdje domperidon. En was de pijnstilling al opgehoogd. Misselijkheid blijft maar de huisarts verwacht een vertraagde maag lediging als gevolg van traag werkende darmen. Morgen een buik foto maken om eerst eens te kijken hoe mijn darmen er voor staan.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #49 Gepost op: 22 januari 2013, 13:21 »
Dat zou heel goed een oorzaak kunnen zijn ja

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #50 Gepost op: 25 januari 2013, 00:27 »
Heb je de uitslag van de foto al binnen?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #51 Gepost op: 25 januari 2013, 16:10 »
Vanochtend de uitslag gehad. Darmen zitten helemaal vol. Bijzondere eraan is dat ik dagelijks naar de toilet ga en in tegenstelling tot alle andere keren totaal geen pijn in mijn darmen heb.

Martinuzje

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #52 Gepost op: 25 januari 2013, 17:34 »
Dat klinkt herkenbaar Rachel. Vooral het dagelijks gewoon naar de wc gaan enzo. Bij mij was het echter wel zodanig verstopt dat de hele boel in de verdrukking kwam bij mijn maag en ik daardoor constant misselijk was. Nu ik laxeerspul heb, gaat het een stuk beter

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #53 Gepost op: 25 januari 2013, 19:39 »
Ja, dat had ik ook. Daarvoor was ook de foto gemaakt. Omdat ik al een maand nauwelijks kan eten en misselijk ben. Laxeerspul heb ik al zat dat maakt het ook zo raar.

Martinuzje

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #54 Gepost op: 25 januari 2013, 19:51 »
Hmmmz, bij mij was het eigenlijk vrij snel duidelijk dat me darmen helemaal verstopt zaten... Toen me huisarts onderzoek deed (beetje porren en kloppen) vloog ik bijna door het plafond van de pijn toen ze me dikke darm aan het bevoelen was.
En dat die laxeerzooi bij jou niet helpt is vreemd. Bij mij werkt het als een trein. Ik neem dan wel 3 zakjes per dag (in 1x) moet ik erbij zeggen, anders helpt het bij mij ook niet!

Myrthe

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #55 Gepost op: 6 februari 2013, 19:30 »
Ik weet niet zo goed waar ik dit kwijt moet, maar ik heb de laatste weken steeds meer last van eten..
Ik krijg nog maar kleine porties weg, na een paar hapjes zit ik al vol en ik heb veel last van maagzuur en bijna overgeven..
Herkent iemand dit?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #56 Gepost op: 6 februari 2013, 19:43 »
Ik herken het niet. Wel het maagzuur en eten dat terug komt, maar daarbij kon ik wel altijd veel eten.
Is je stoelgang verder wel in orde? Als je verstopt zit, is het logisch dat er niks meer bij kan komen en dat je lichaam het eten er via de ingang weer uit wil gooien. Als je stoelgang normaal is, zou je eens kunnen kijken of er specifieke producten zijn waarop je erger reageert. Beterschap gewenst!

Myrthe

  • Gast
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #57 Gepost op: 6 februari 2013, 20:04 »
Mn stoelgang is redelijk normaal, redelijk veel diaree, en ik val veel af, maar dat komt denk ik ook dat ik steeds minder binnen krijg, omdat ik meer gewoon niet naar binnen krijg,,

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #58 Gepost op: 6 februari 2013, 20:04 »
Heb je zelf niet iets dat het kan verklaren? Stress/drukte, nieuwe medicijnen of iets dergelijks?
En het kijken naar waar je sterker op reageert is altijd zinvol lijkt me.. Verder herken ik het niet echt van mezelf, dus zou niet direct weten wat je ermee moet.

Sterkte ermee, hoop dat je snel opknapt!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Maag- en slokdarm klachten
« Reactie #59 Gepost op: 6 februari 2013, 20:06 »
gebruik je wel iets van maag beschermers myrthe?

Vorig jaar herinner ik het me nog goed toen ik zo zwaar ondervoed was en amper kon eten en onder de 50 kilo zat.
Iedere ochtend misselijk opstaan overgeven overgeven en nog eens overgeven. En door dat ik andere medicatie ging gebruiken ging het gewoon weer een stuk beter met me :).
Gelukkig nu geen last meer van.


 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal