Forum > School, studie, werk en uitkering

Vervoer van en naar werk of studie

<< < (42/43) > >>

darkangel:
Waarom laat je je auto niet keuren. Dat kan toch ook?? Dan zijn de aanpassingen toch legaal en goed gekeurd??

Janelle:
Nee, dat gaat niet lukken. Lang verhaal, ik zal proberen het kort te houden.
Ik haalde mijn aangepast rijbewijs omdat 'gewoon' autorijden niet meer ging in verband met uitval in mijn benen. Direct daarna ging ik revalideren en dus had ik geen recht op een bruikleenauto van het UWV. Vrienden van vrienden van mij hoorde ik dat er in Amerika een mechanisch systeem op de markt is, dat aan elke automaat aangekoppeld kan worden. Mijn moeder heeft een automaat en dus was deze optie op dat moment de goedkoopste, snelste en handigste. Zeker ook omdat mijn moeder me toen niet kon taxiën omdat ze na een operatie met vrij veel pijn thuis zat.
Hier een linkje waar je mijn aanpassing kunt zien:
http://www.sportaid.com/z4-portable-hand-control.html
Dit kan in Nederland niet goedgekeurd worden, omdat het een mechanische aanpassing is. Om de een of andere reden worden in Nederland alleen elektrische aanpassingen goedgekeurd.
Vandaar, is het een beetje begrijpbaar?

Janelle:
Leuk nieuws: het UWV neemt mijn aanvraag vervoersvoorziening toch in behandeling, ondanks dat ik nog niet officieel ingeschreven sta bij school. In eerste instantie zou ik de aanvraag later nog een keer moeten indienen, maar ik heb een ondertekend briefje van de examencommissie opgestuurd, waarin staat dat ze mij gewoon gaan toelaten, en als jullie vragen hebben bel je maar.
Dat bellen hebben ze dus gedaan, en gister vond ik een brief in de bus dat de aanvraag toch in behandeling genomen wordt. Ben erg benieuwd!

Myrthe:
Mijn vervoer is afgewezen, omdat ik toen ik mn wajong toegekend kreeg opzich nog wel met het OV kon.. Ik denk dat ik bezwaar ga maken..

Lientje:
maar er zit toch een verschil van toen en nu ?
sinds wanneer heb je nu je wajong dan ?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie