Loophulpmiddelen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Loophulpmiddelen  (gelezen 48067 keer)

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #90 Gepost op: 24 februari 2012, 21:05 »
Bij de ANWB zijn die spike dingen nog wel verkrijgbaar (heb ze daar laatst voor mijn moeder nog gehaald) maar dan betaal je natuurlijk wel iets meer dan bij de Action...

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #91 Gepost op: 25 februari 2012, 18:40 »
ik heb ze ook van de anwb die zin wel stukke beter dan die van de action!
mijn moeder heeft ze daarvan.


Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #92 Gepost op: 9 juli 2012, 10:16 »
Na zo'n weekend veel lopen vraag ik me toch weer af of als de kans dat ik beter ga lopen niet heel groot is ik dan niet beter kan zorgen dat ik het mezelf makkelijker maak. Ik zou bv graag een steuntje hebben bij het lopen, en goeie schoenen maar ik weet eigenlijk niet waar ik daarvoor heen moet. En misschien moet ik wel wachten tot het slechter gaat dan nu, maar dat wil ik eigenlijk juist proberen te voorkomen. Moet ik daarvoor naar de huisarts of het met m'n fysio bespreken?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #93 Gepost op: 9 juli 2012, 10:22 »
Je zou het eerst met de fysio kunnen bespreken, die kent jou lichaam inmiddels en dan kan je naar wat daar uitkomt altijd nog naar de huisarts.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #94 Gepost op: 9 juli 2012, 21:04 »
Ik zou het met je fysio bespreken. Eventueel kun je daarna naar de huisarts gaan.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #95 Gepost op: 9 juli 2012, 21:19 »
En ik moet eerst nog een spychisch heuveltje over

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #96 Gepost op: 9 juli 2012, 21:37 »
Meteen naar hulpmiddelen grijpen is ook een grote stap, emotioneel gezien. Maar goede schoenen zijn voor alle mensen verstandig, ook als ze geen problemen met lopen hebben. Zelf heb ik jarenlang op stevige wandel/bergschoenen gelopen. Die kocht ik bij Perry Sport of Bever Zwerfsport en dergelijke winkels. Als jij denkt dat je voeten/benen wat meer steun kunnen gebruiken tijdens het lopen, is het verstandig om eens op zoek te gaan naar goede schoenen. Dat hoeven helemaal geen orthopedische schoenen te zijn, als je maar gaat voor schoenen die steviger zijn dan de gemiddelde slappe schoen. Zelf knijp ik altijd de zijkanten van de hak naar elkaar. Als dat gemakkelijk gaat, zijn ze te slap. Het zelfde geldt voor de neus van de schoen naar de hak duwen: klapt de schoen helemaal dubbel, dan is hij te slap.
Het lijkt me slim als je goed voor je lijf zorgt. Ik heb geen idee hoe goed of slecht je loopt, maar op welk niveau je qua lopen ook zit: goede schoenen zijn een must. En dat hoeven geen lelijke bergschoenen te zijn. Sommige leren laarzen zijn ook super stevig en mooi, om maar iets te noemen. Maar kom niet met teenslippertjes aanzetten, daar zijn voeten niet op gebouwd...

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #97 Gepost op: 9 juli 2012, 22:09 »
Ik heb nu eigenlijk altijd nogal goedkope schoenen en met m'n zolen erin gaat dat wel vooral in de winter maar in de zomer wil ik lage schoenen die goed zitten, waar m'n zolen in passen en die leuk zijn. Ik moet maar eens rustig gaan zoeken. En hoe goed of slecht ik loop wisseld wel eens en het is maar net met wie je het vergelijkt.
Maar ingehaald worden door iemand van in de 70 met twee nieuwe heupen is niet echt motiverend;)
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2012, 22:11 door anoesjka »

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #98 Gepost op: 9 juli 2012, 22:43 »
Je kan de stevigheid van een schoen niet alleen aan de zool zien vind ik. Even als toevoeging aan marianne dr bericht: let ook vooral op de stevigheid rond de enkels en de aansluiting bij de wreef en om de enkel. De schoen moet echt strak kunnen zodat je er niet door kan zwikken. Als je platte of smalle voeten hebt is het ook echt belangrijk om daar rekening mee te houden als je "gewone" schoenen gat kopen.

Ik heb voordat ik OS (orthopedische schoenen) kreeg jaren op stevige sport en wandelschoenen gelopen maar ik liep ze altijd binnen 2 maanden al uit. En dat waren dus ook echte dure schoenen. Duidelijk dus dat die ook niet genoeg stevigheid gaven en dan is het echt het moment om over te gaan op OS. Als jij dat ook ervaart zou ik zeker eens een verwijzing vragen voor een podoloog of revalidatie-arts Anoesjka.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #99 Gepost op: 10 juli 2012, 02:55 »
Als je op zoek bent naar schoenen waar steunzolen in kunnen zou ik toch eens langs de orthopedisch schoenmaker gaan, die verkopen dat soort dingen vaak in de winkel erbij. Tegenwoordig zijn dat echt niet alleen maar oude dametjes modellen meer. Kijk bijvoorbeeld eens bij Livit.
Collective madness is called sanity

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #100 Gepost op: 10 juli 2012, 08:40 »
Ik heb dit jaar al nieuwe zolen gekregen met allerlei extra steun maar misschien kan ik de podoloog een keer advies vragen over wat voor schoenen goed zijn. Ik denk dat ik nog te goed loop voor orthopedische schoenen.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #101 Gepost op: 10 juli 2012, 09:00 »
Er zit nog een stap tussen zolen en orthopedische schoenen hoor.
ik heb orthopedische schoenen nu met een beetje versteviging geen kokers meer gelukkig!
maar je hebt ook nog een ander soort schoen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #102 Gepost op: 10 juli 2012, 10:09 »
Er zijn nog verschillende stappen inderdaad tussen zolen en orthopedische schoenen. De meeste tips zijn eigenlijk al gegeven. En idd, het is alleen maar verstandig als je goed voor je lichaam zorgt, door te lopen op goede schoenen.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #103 Gepost op: 30 augustus 2012, 08:58 »
Ik heb laatst voor mijn opa een rollator besteld. Zelf natuurlijk ook uitgeprobeerd en ik was verbaasd hoeveel makkelijker je dan loopt. Nu zit ik heel erg te twijfelen of ik zelf ook eentje ga bestellen. (was 94 euro, lichtgewicht dingetje.) Lange afstanden zal het er niet meer mee worden, maar misschien juist die kleine stukjes, zoals van mijn huis naar de container 30 meter verderop. Ik denk dat meer lopen best goed voor me is, om die spieren te blijven trainen. Wie heeft ervaring met een rollator? Roos in ieder geval toch?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #104 Gepost op: 30 augustus 2012, 13:40 »
Jep ik heb een rollator! Je loopt er idd wel makkelijker mee. Ik heb er een tijdje goed mee uit de voeten gekund en zeker in combinatie met mijn orthopedische schoenen kan ik er bijv. goed mee naar de brievenbus (zal ook 30 meter zijn) lopen. Dus voor kleine stukjes is het ideaal. Je kunt onderweg ook even zitten als het niet gaat. Ik heb er heel erg veel baat bij .

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal