Huidklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Huidklachten  (gelezen 29662 keer)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #60 Gepost op: 15 juli 2012, 12:50 »
In mijn geval kan ik stellen dat voldoende (gezonde dingen, dus water en geen frisdrank) drinken echt wel effect heeft op hoe mijn huid zich gedraagt. Ik heb best een probleemhuid en ik merk zelf dat mijn huid er gezonder uitziet als ik veel water drink.

Daarnaast zijn er ook verschillende studies die het effect van chocolade/suikers op de huid hebben proberen aan te tonen. Hoeveel mensen zeggen wel niet dat het eten van chocolade/suikers niet zorg voor pukkels en oneffenheden? In mijn geval heeft het tot mij nemen van veel chocola/suikers echt een enorme invloed op mijn huid. Wanneer ik een periode wat meer chocola eet dan heeft mijn huid het echt zwaarder te verduren en heb ik een stuk meer pukkels. Ik geloof dus niet in wat alle artikelen en studies melden aangezien tegenover elke studie wel een andere studie bestaat die het tegendeel beweert. Het is belangrijk voor jezelf na te gaan wat voor jou zou kunnen helpen en waar jouw huid goed of slecht op reageert.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #61 Gepost op: 15 juli 2012, 13:55 »
Ook bij acné vulgaris (waar jij het over hebt) is niet aangetoont dat voedsel de oorzaak is van meer pustels/papels. Het kan wel dat jij meer reageert bij bepaald voedsel. Dat betekend alleen niet dat het bij iedereen de oorzaak is van meer pustels/papels. Dat is het verschil tussen wat bij een kleine groep werkt of wat bij iedereen of bijna iedereen zou moeten werken.

Water drinken bij mij zorgt dat ik me nog veel slapper voel. Alle goede stoffen worden dan ook uit mijn lichaam gespoeld. Daarbij zorgt het er ook niet voor dat mijn huid er beter uit gaat zien. Dus geen oplossing voor mij.
Ik heb een periode gehad dat ik wel alleen water dronk, omdat mij dat werd aangeraden om dat te doen. Alleen vergaten ze op dat moment dat ik niks aan vast voedsel binnen hield. En dan is water drinken alleen heel slecht. Je krijgt dan totaal niks binnen en dan raakt je lijf echt uitgeput. Sinds dien kan ik ook niet goed alleen water drinken zonder me slap te gaan voelen. Dus ik doe vaak iets van siroop door het water heen. Dan krijg ik wel mijn vocht binnen, maar is het niet puur water.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #62 Gepost op: 15 juli 2012, 14:06 »
Ik zeg ook niet dat het bij iedereen de oorzaak is van pukkels of oneffenheden. Ik heb het over mijn geval en over hoe ik daarop reageer.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Huidklachten
« Reactie #63 Gepost op: 15 juli 2012, 15:11 »
Elke huid reageert anders. Het drinken van voldoende water helpt wel degelijk tegen een slechte huidconditie. Het is niet voor niets dat men 1,5 liter vocht tot je nemen aanraad. Ik merk het ook direct als ik een tijdje minder vocht tot me neem. Dus voldoende drinken heeft zeker wel effect. Studies vind ik altijd zo dubieus, omdat er altijd weer een onderzoek is datt tegendeel bewijst. Voldoende water drinken, gezond eten, voldoende slaap en mijn huid regelmatig insmeren met lotion, milk of vaseline (of wat je dan ook gebruikt, wat je maar orettig vind) heeft bij mij wel resultaat. Ik wil niet zeggen dat t voor anderen ook helpt, ik ben geen expert, maar ik geloof wel in het feit dat voldoende vocht tot je nemen wel degelijk invloed heeft op de huidconditie.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #64 Gepost op: 15 juli 2012, 17:13 »
Jullie halen dingen door elkaar.Je hebt ALTIJD voldoende vocht nodig,nl.1,5 liter per dag en dat kan van alles zijn,veel zit ook al in je voeding.Zit je onder de 1,5 liter per dag,dan krijg je allerlei klachten,omdat je dan aan het uitdrogen bent.Het gaat erom dat je een droge huid niet met NOG meer dan de dagelijkse hoeveelheid drinken op kunt lossen.Wist je dat je zelfs teveel water kunt drinken?Het is niet zo onschuldig als het lijkt,zo van je plast het overschot er wel uit.Je kunt een watervergiftiging krijgen en dat is dodelijk.Dit zal niet snel gebeuren,want dan moet je 3 liter in een uur drinken,maar toch komt het voor.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Aline

  • Gast
Re: Huidklachten
« Reactie #65 Gepost op: 15 juli 2012, 17:26 »
Hoeveel IE vitamine D slik je? Van de drogist zit vaak erg weinig in. Ik heb vit D op recept (Devaron), zit 400IE in.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #66 Gepost op: 15 juli 2012, 19:01 »
het zou best door het stil liggen kunnen komen nih. je ligt al stop lang in bed, daar reageert je hele lichaam op. doordat je m minder beweegt kan je huid gaan schilferen. als lange nagele hebt dan vervelt het ook onder de top van je nagel omdat de dode huidcellen er niet door het dagelijks gebruik af geschuurt worden. dat gebeurt over je hele lichaam ook als je weinig beweegt kan ik mij zo voorstellen.

Aline

  • Gast
Re: Huidklachten
« Reactie #67 Gepost op: 15 juli 2012, 19:56 »
Dat had ik inderdaad ook met mijn gipsperiode, wat Wendela zegt! (en ik hoor Roos nog zeggen: Niet pulken! :lachen:)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #68 Gepost op: 15 juli 2012, 20:31 »
Bij mij schilferd het ook als een idioot onder m'n gips. Ben dus wel blij dat ik regelmatig een wissel heb. Kan ik de losse plakkaten er weer af wassen met het wasspul op de gipskamer. Die oude huid valt er gewoon af als ze het gips wisselen. Die losse huid jeukt zo onder het gips. Vrijdag nieuw gehad. De rand van het gips schuurde mijn huid van mijn arm kapot. Nu hebben ze daar extra watten tussen gedaan.  ;) 

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Huidklachten
« Reactie #69 Gepost op: 16 juli 2012, 01:50 »
Ik slik alleen vitamines op recept. 800IE per dag, idd devaron. Ik slik niet meer vitamines omdat ik geen andere tekorten heb, fruit eet en makkelijk migraine krijg. Vocht krijg ik genoeg binnen.

Het stomme is dat ik geen droge huid heb. Ik heb het op mijn hoofdhuid al jaren, een soort roos maar dan met vettige hoofdhuid. Berg heet het dan geloof ik. Ik heb wel vaker periodes dat ik het ook een beetje op mijn enkels heb, en soms ook op mijn liezen. De huid wordt dan een beetje bruinig, iets harder en stroever en als je er over heen wrijft komen er schilfers en korreltjes los, het jeukt niet echt maar ik krijg wel de neiging om er aan te zitten. Ik heb het nu vooral onder mijn voeten (maar het voelt en ruikt niet als voetschimmel), achter mijn oren en op mijn handen / vingers. Je zou idd kunnen zeggen dat het komt van weinig schuren onder mijn voeten maar voor de rest... Ik gebruik mijn handen niet minder, ben de hele dag met mn laptop bezig. Het is niet een enorm probleem ofzo, heb er eigenlijk niet echt last van (ja op de drukplekken enzo na dan maar dat zie ik als een gescheiden probleem). Vind het gewoon gek...

Lotions smeren doe ik niet, dus het kan ook niet iets allergisch of een gekke reactie zijn. Enige wat ik gebruik is een zalf op medisch voorschrift voor huid die door tapen beschadigd is, en dat doe ik zo min mogelijk omdat het heel erg duur is. Op mijn handen zou de cavillon er nog iets mee te maken kunnen hebben, maar dat gebruik ik ook al 2 jaar en heb er nooit dit soort problemen mee gehad...
Collective madness is called sanity

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #70 Gepost op: 16 juli 2012, 10:32 »
Het kan ook een reactie van binnenuit zijn.Omdat je je nu heel slecht voelt,reageert je huid.Ik eb ook altijd meer exceem als je me erg slecht voel en vroeger heb ik in de periode van mijn reva en daarna,toen ik lichamelijk ook erg achteruit was gegaan,hele vreemde accute uitbraken van huiduitslag gehad.zoals ineens exceem op behaarde delen van mijn lijf en dan vooral op m'n hoofd,van die vettige plakaten(korsten)die als ik die eraf peuterde samen met mijn haar los kwamen,ook in m'n wenkbrauwen.Ik hen toen via de dermatoloog van die vette creme voor onder de douche gekregen,maar daarvan kreeg ik alleen verstopping van het afvoerputje van,maar geen betere huid en ook andere lotions hielpen niet.Het is op een gegeven moment vanzelf weer weg gegaan en ook werd ik een keer wakker in die tijd en zat helemaal onder de uitslag en was helemaal opgezwollen,2 dagen later was het weg en dat is nog een paar keer weer gebeurd en toen nooit weer.Zo kan ik nog wel even doorgaan.Ik ga er dan maar vanuit dat het een reactie van binnenuit is,want als het bv. een allergie is dan moet ik er altijd last van hebben en dat is dus niet zo.Als het heel erg is met bv. mijn handen en niks helpt meer,dan neem ik een stootkuurtje prednisolon en dan is het helemaal weg.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #71 Gepost op: 16 juli 2012, 20:20 »
Welke pleisters gebruiken jullie. Ik zelf gebruik nooit pleisters omdat ik er echt niet tegen kan. Ik ben allergisch voor de lijm ook bikini de hypoallergene en ik trek mn huid stuk. Maar bij kleuters heb je toch soms wel een pleistertje nodig. Al is het maar omdat ze de troost van een pleister nodig hebben. Nu vroeg ik me dus af welke pleisters het slechtst plakken omdat ik bij Joëlla ook al een paar keer een laagje huid mee heb getrokken.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #72 Gepost op: 16 juli 2012, 20:33 »
De kinder pleisters van Derlon, een eigen merk van de Deka en vast nog meer supermarkten plakken vrij slecht.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Huidklachten
« Reactie #73 Gepost op: 16 juli 2012, 20:40 »
Derlon verkopen ze volgens mij bij jumbo ook. Ik zal ze van de week is proberen.

Aline

  • Gast
Re: Huidklachten
« Reactie #74 Gepost op: 16 juli 2012, 20:50 »
pleisters van de action!

En verder als ze echt een wondje heeft misschien een slag met van dat verband wat plakt op verband zelf en niet op de huid met een gaasje? (je hebt ze ook in kleurtjes)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal