Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!  (gelezen 79192 keer)

Offline Be happy

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #225 Gepost op: 8 februari 2014, 20:25 »
Het kan ook je ei sprong zijn.

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #226 Gepost op: 11 augustus 2014, 09:54 »
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat mijn rechtpupil iets groter is dan mijn linkerpupil. Ik heb net even gezocht op internet en er staan alleen rare ziektes en aandoeningen die daar op kunnen wijzen. Ik heb verder echter niet echt last van mijn ogen (soms moeite met focussen, maar ik heb er nog niet op gelet of mijn pupillen dan altijd verschillend zijn). Is het iets waar ik mee naar de dokter moet of maakt het niet uit?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #227 Gepost op: 11 augustus 2014, 15:13 »
Het kan zijn dat, als je in de spiegel kijkt, er meer licht valt op de linker kant van je gezicht. Waardoor linker pupil samen knijpt en de rechter minder. Maar het kan van alles zijn. Gebruik je morfine? Is het altijd zo? Want dan kan het ook zijn dat je zo geboren bent :)
Ik zou er wel mee naar de dokter gaan. Beter onnodig laten controleren dan er later achter komen dat je iets hebt wat voorkomen had kunnen worden door naar de dok te gaan.

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #228 Gepost op: 11 augustus 2014, 23:27 »
Het komt niet door lichtval, want mijn moeder ziet het ook en in verschillende lichtsituaties. Morfine gebruik ik niet, wel lyrica, maar volgens de bijsluiter zijn er geen bijwerkingen met je ogen. Het is pas sinds een half jaar tot een jaar zo.
Ik vraag me dus af of het iets kan zijn wat de moeite waard is om uit te laten zoeken, omdat ik verder geen klachten heb. En ik vind dat ik al zo vaak bij de dokter zit :P

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #229 Gepost op: 12 augustus 2014, 07:13 »
Als je er toch vaak zit, kan je het ook bewaren tot je binnenkort ook voor iets anders moet? Ik spaar meestal een paar dingen op en ga dan weer een afspraak maken. ;) Zeker als het dingen zijn die ik alleen even voor de zekerheid wil checken.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #230 Gepost op: 12 augustus 2014, 17:03 »
Hier geen verstand van, maar als je je er niet helemaal prettig bij voelt kun je het laten nakijken. De arts wordt ervoor betaalt hoor ;)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #231 Gepost op: 12 augustus 2014, 17:23 »
Het kan onschuldig zijn en ik zou ook niet van het ergste uit gaan. Maar het kan dus ook een symptoom van iets ergers zijn (zoals een tumor ofzo, maarja die kans is natuurlijk heel erg klein. Tis niet de bedoeling dat je daar nu bang voor bent). Dus ja, het is de moeite om er naar te laten kijken. Het kan ook gewoon zo zijn dat dit bij jou hoort. Er zijn meer mensen die dat hebben zonder enge ziektes of ontstekingen hihi.

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #232 Gepost op: 12 augustus 2014, 19:08 »
Hier geen verstand van, maar als je je er niet helemaal prettig bij voelt kun je het laten nakijken. De arts wordt ervoor betaalt hoor ;)
Haha ja dat weet ik, maar ik voel me toch bezwaard als ik daar meerdere keren per maand zit :P

Maar ik ga het wel vragen als ik daar ook voor iets anders ben ja. Als het niks is, is het ook niet zonde om een hele afspraak voor gemaakt te hebben

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #233 Gepost op: 12 augustus 2014, 19:55 »
Ik zou zeggen dat als je je echt zorgen maakt dat je beter wel even naar de dokter kunt gaan. Ik snap dat je je bezwaard voelt hoor.. Voel ik mezelf ook regelmatig..... Maarja..goed ...die man heeft arts als vak..en al sta je dagelijks op de stoep..hij moet toch zn werk doen...

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #234 Gepost op: 28 augustus 2014, 17:29 »
Ik was vanmiddag bij de doktersassistent en zij wist ook niet wat het kon zijn. Omdat ik verder geen klachten had ging ze er niet vanuit dat het iets ernstigs was. Ik wilde ook meteen een afspraak maken voor iets anders dus ze heeft er nu bij gezet dat hij ook even naar mijn ogen moet kijken. Ben benieuwd wat hij ervan denkt

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #235 Gepost op: 28 augustus 2014, 18:06 »
Wie is hij?  ::) De huisarts of een neuroloog?

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #236 Gepost op: 28 augustus 2014, 18:07 »
Huisarts

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #237 Gepost op: 28 augustus 2014, 18:10 »
Oke, fijn dat er naar gekeken wordt in ieder geval :D stelt toch een beetje gerust. Anders blijf je met vragen zitten.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #238 Gepost op: 28 augustus 2014, 20:51 »
Ik sluit me aan bij Zwaantje.

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #239 Gepost op: 4 september 2014, 10:16 »
Vanmorgen bij de huisarts geweest en ik heb dat over die pupillen dus ook even gevraagd. Omdat ik verder geen enkele andere klacht had maakte hij zich niet zoveel zorgen. Hij zei dat het waarschijnlijk een autonome reactie was en dat het vaker gebeurde dat er aan de ene kant iets meer reactie is dan de andere.
Dus kennelijk is het iets dat bij mij hoort

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal