Forum > HMS/EDS algemeen

Is HMS hetzelfde als EDS?

<< < (6/6)

Marielle:
Ik ben het eens met je KG. Omdat je moeder het ook heeft, weet je vrijwel zeker dat jij het van haar hebt gekregen, en dan heeft ze die genen ook doorgegeven aan je zus.

Die andere arts, denkt die misschien dat jullie een twee-eiige tweeling zijn? Of had die het over erfelijke afwijkingen in het algemeen en niet specifiek EDS? Het komt namelijk wel eens voor dat een erfelijke afwijking pas ontstaat bij of na de splitsing, zo zijn er wel tweelingen waarvan er 1 syndroom van Down heeft en de ander niet.

Janelle:
Klopt Marielle, maar bij EDS kan dat niet, voorzover ik weet.

Een kennisje van mij heeft ook EDS en haar eeneiige tweelingzus niet, maar bij haar is het een spontane mutatie van het DNA, dus niet doorgegeven door ouders.

Ik ben het wel eens met je KG, Jazz.

Zwaantje:
Ik ben ook een een eiige tweeling, mijn zus heeft geen diagnose en ook niet veel klachten. En ik wel.

Bij ons valt dat denk ik te verklaren door de vele overbelasting van mijn gewrichten. ik heb dus aanvallen. Een epileptische aanval is lichamelijk erg zwaar, daarmee zijn mijn schouder luxaties begonnen. En ik heb een periode dagelijks aanvallen gehad. Na een aanval altijd spier- en gewrichtpijn. Ik denk dat ik zonder aanvallen ook weinig klachten zou hebben gehad.
Mijn tweelingzus heeft dus geen aanvallen..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie