Rug- en nekklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rug- en nekklachten  (gelezen 88063 keer)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #75 Gepost op: 16 december 2011, 09:47 »
ja dat herken ik.Vooral het moment dat je gaat zitten is de pijn erg,als ik een poosje zit dan trekt de pijn naar een aanvaardbaarder niveau.Wat nu exact bij mij de oorzaak is???Mijn onderrug is echt totaal versleten,staartbotje staat in haakse hoek naar binnen,wervels zitten niet goed,scoliose in onderrug en mijn bekken is een puinhoop.Vele oorzaken en factoren dus,maar oplossingen geen helaas.In ieder geval invalideert de pijn in m'n rug me enorm. :(
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #76 Gepost op: 16 december 2011, 20:37 »
Ik herken het ook. Vooral als ik bij de fysio vandaan kom en daar 'goed' heb moeten lopen. Als ik dan ga zitten in de auto, doet het echt super veel pijn. Gelukkig trekt het meestal snel weg.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #77 Gepost op: 17 december 2011, 10:42 »
Hier nog één, en net als Marianne vooral na fysio als ik goede houdingen heb moeten aannemen. Staan zonder knieën te overstrekken etc... Als ik daarna ga zitten kunnen echt de tranen in m'n ogen springen maar trekt gelukkig wel weer snel weg.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #78 Gepost op: 17 december 2011, 15:31 »
Ja dat herken ik ook wel eigenlijk. Maar het trekt ook weer snel weg.

Martinuzje

  • Gast
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #79 Gepost op: 17 december 2011, 15:35 »
Het ergste trekt bij mij ook wel vrij snel weg hoor...  Gelukkig wel... Maar er blijft altijd een bepaalde zeurende pijn hangen... Woensdag ga ik naar fysio/manueel.. Hem eens even vragen of hij er iets aan kan doen!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #80 Gepost op: 17 december 2011, 15:42 »
ja misschien zit er een spiertje dwars...of een werveltje verkeerd...

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #81 Gepost op: 9 januari 2012, 07:29 »
Ik kan geen kant uit. Van het ene op het andere moment. Ging gisteren goed naat bed maar nu...... Zo'n pijn,in m'n onderrug, ik denk door m'n si gewricht en bekken. Heb ook pijn op m'n schaambeen :/

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #82 Gepost op: 9 januari 2012, 11:25 »
Dat is vervelend Rika. Misschien raar, maar in beweging blijven helpt wel. Als je nu stil gaat liggen verstijft de hele boel. Misschien naar de huisarts, proberen je si en bekken weer recht te krijgen?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #83 Gepost op: 9 januari 2012, 13:34 »
In mijn ervaring is een fysiotherapeut beter in het rechtzetten van dingen, maar dat verschilt natuurlijk per huisarts / fysio.

Sterkte Rika...
Collective madness is called sanity

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #84 Gepost op: 13 januari 2012, 07:48 »
My oh my, de goden zij dank heb ik straks een afspraak met m'n fysio. Hopelijk lukt het haar om mijn rugspieren een beetje te laten ontspannen. Er staat zoveel spanning op dat ik me er naar van voel.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #85 Gepost op: 13 januari 2012, 09:02 »
Succes bij je fysio straks! Herkenbaar dat je je heel naar kunt voelen van een hoge spierspanning, ik heb dat zelf vooral in mijn nek als er weer eens iets scheef zit.

Martinuzje

  • Gast
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #86 Gepost op: 13 januari 2012, 09:16 »
Ik herken het inderdaad ook. Ik hoop dat je fysio wat spanning uit je rug kan halen!

Offline Rietjeleitje

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 32
  • (:
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #87 Gepost op: 2 februari 2012, 18:38 »
Al 2,5 half jaar heb ik last van de onderrug/heupen. Hier hebben artsen mij nooit echt duidelijkheid over gegeven. De reumatoloog zei zelfs 2 jaar terug. Dat er ontstekingen te zien waren op de foto's maar dat het niet erg was en dat heel veel meisjes van leeftijd hier last van hadden. Alsof het normaal was..
Ook door de huisarts werd er altijd luchtig overgedaan alsof ik mij aanstelde over de pijn in de rug en heupen.
Maar nu lees ik in het medisch dossier terug dat ik last zou hebben van sacroiliitis en spondylartropathien. Nu snap ik ook wel waar de pijn weg komt en dat het niet ''zomaar'' ontstekingen zijn. En deze dingen lijken me nou ook niet dat ik me aanstel?

Nu was ik benieuwd of meer mensen hier last van hebben?
Of dat miss nog iemand tips heeft hoe ik hier het beste mee om kan gaan? (pijn, belasting)
Lieefs Rianne

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #88 Gepost op: 2 februari 2012, 18:46 »
Wat zijn het precies?

Offline Rietjeleitje

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 32
  • (:
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #89 Gepost op: 2 februari 2012, 19:28 »
Sacroiliitis is een ontsteking van  een of beide van de gewrichten die in de onderrug aansluitend op de bekken.
En spondylartopathien is een reumatische ontsteking die vooral voorkomt in de wervelkolom en de bekkengewrichten.

Zo is het mij ongeveer in het kort uitgelegd



Lieefs Rianne

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal