Studie - gesloten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie - gesloten  (gelezen 74647 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #180 Gepost op: 15 augustus 2012, 20:36 »
Goede vraag hoor Luna! Ik ontmoet de laatste tijd veel nieuwe mensen en de vraag wat er met mij aan de hand is wordt me dan ook meerdere malen per dag gevraagd op een "werkdag". Mijn standaard zinnetje is dan eigenlijk altijd: "Ik heb een bindweefsel aandoening waardoor mijn gewrichten heel snel uit de kom gaan".
Dat zinnetje is er ingeslopen en is mijn automatische piloot reactie zeg maar. Jij zou er nog iets over je aanvallen aan toe kunnen voegen, lijkt me wel verstandig om dat te melden voor het geval dat het ooit eens voorkomt dat je een aanval krijgt.

Op je standaard antwoord zal je vaak dezelfde reacties krijgen trouwens. Ik weet niet hoe vaak je je klasgenoten zal zien, maar als je ze veel ziet lijkt het me dat ze na een tijdje een wat uitgebreidere uitleg willen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #181 Gepost op: 15 augustus 2012, 21:54 »
"Mijn gewrichtsbanden zijn te slap, waardoor mijn gewrichten te los zitten en ze gemakkelijk uit de kom gaan" is mijn standaardzin ;).

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #182 Gepost op: 15 augustus 2012, 22:06 »
Een standaard zin is inderdaat best handig. Ik ga denk maar eens even puzzelen, heb namelijk wel het idee dat je er wel even voor moet gaan zitten wil je iets hebben dat kort krachtig en niet te ingewikkeld is. Bedankt alvast voor de tips!

Nee je hoeft er niet voor te gaan zitten hoor! Na een paar mensen die het je vragen binnen een week zal je vanzelf merken dat je een bepaald zinnetje hebt ontwikkeld. De formulering hoef je je echt niet druk over te maken, kort en krachtig enzo dat komt allemaal vanzelf wel. Het gaat erom dat je zegt wat je kwijt wil (en niet meer of minder) en dat je dat op een relaxte manier kan zeggen. Als jij nu een zinnetje gaat stampen dat in een normale situatie niet normaal uit je mond kan komen dan heb je er niks aan, snappie?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Studie
« Reactie #183 Gepost op: 24 augustus 2012, 10:09 »
Ik heb net weer contact gehad met het jongerenloket en ik ben er best wel gepikeerd over.

Ik krijg al jarenlang brieven van ze of ik toch echt niet wil studeren en dat ze eventueel kunnen helpen met dat regelen. Ik heb dus uiteindelijk besloten om op dat aanbod in te gaan...

Niet dat ik er wat aan gehad heb, want na 2 maanden van achter ze aan bellen krijg ik te horen dat ik bij het uwv moet zijn (ook al heb ik aan ze gezegd dat dat geen optie is) en dat er vast wel fondsen zijn voor iemand als ik maar dat dat te veel werk is om uit te zoeken voor ze. Ik ben intelligent genoeg om dat zelf te doen volgens die mensen. Die fondsen heb ik nou juist niet kunnen vinden, daarom heb ik hun hulp ingeroepen... Maar goed, ze gaan verder dus niks voor me doen.

Wel apart trouwens dat ze zonder mijn toestemming via het uwv info over mijn uitkering hebben gekregen... Ze wist via het uwv wie mijn contactpersoon was (dat weet ik niet eens) en wist me ook te vertellen dat er een herkeuring aan zat te komen. :S Daar moest ik maar contact over opnemen maar dat ga ik dus mooi niet doen. Of ik een klacht in ga dienen weet ik nog niet.

Ik heb ze maar gevraagd of ze willen stoppen met me brieven sturen, heb ik tenminste nog iets gehad aan het contact.

Maar goed, ik ben dus nog geen steek verder. Hopen dat mijn uitkering in januari genoeg omhoog gaat zodat ik het alsnog zelf kan betalen... In de tussentijd proberen wat boeken te regelen die ik alvast kan lezen...
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #184 Gepost op: 24 augustus 2012, 14:24 »
Wat een apart verhaal. Welke opleiding wil je gaan volgen?
En over de boeken: vergeet niet om (indien nodig) gebruik te maken van Dedicon. Als ze de boeken al omgezet hebben, kosten ze maar 4,50. Hebben ze ze niet, dan moet je het originele boek opsturen.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Studie
« Reactie #185 Gepost op: 24 augustus 2012, 20:28 »
29 augustus begint mijn nieuwe opleiding maar vind het toch best wel spannend! pfff

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Studie
« Reactie #186 Gepost op: 24 augustus 2012, 21:52 »
Ik wil de universitaire informaticaopleiding gaan doen aan de open universiteit. Ik weet van de kortingsregeling, maar zit nu gewoon echt te krap in mijn geld.

Ik haal mijn boeken van bitme.org, private torrent tracker voor educatief materiaal. Ze hebben erg veel informatica materiaal en het is vaak recenter en van betere kwaliteit dan de boeken op de boekenlijsten van veel informatica opleidingen.
Collective madness is called sanity

Martinuzje

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #187 Gepost op: 25 augustus 2012, 06:56 »
Ik wil de universitaire informaticaopleiding gaan doen aan de open universiteit. Ik weet van de kortingsregeling, maar zit nu gewoon echt te krap in mijn geld.

Ik haal mijn boeken van bitme.org, private torrent tracker voor educatief materiaal. Ze hebben erg veel informatica materiaal en het is vaak recenter en van betere kwaliteit dan de boeken op de boekenlijsten van veel informatica opleidingen.

Vervelend dat het allemaal niet zo lekker loopt Nihlaeth. Ik hoop dat er voor jou ook snel een oplossing komt!

Wat betreft die bitme.org... Dat lijkt mij een heel handige site ook voor mijn opleiding. Helaas kunnen mensen alleen nog maar uitgenodigd worden door huidige leden. Zou je mij via bitme een uitnodiging willen sturen? :bloos:

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Studie
« Reactie #188 Gepost op: 25 augustus 2012, 11:16 »
Ik heb geen uitnodigingen op mijn account staan, maar via irc kan je wel een uitnodiging krijgen ;) Niet direct om vragen gewoon daar rondhangen en je naam in de random draw laten zetten. Als je online bent terwijl je naam genoemd wordt krijg je dan een uitnodiging.
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #189 Gepost op: 25 augustus 2012, 20:33 »
Ik heb het statistiekvak gehaald waarvoor ik dat onderzoeksverslag moest schrijven! Kreeg een mail met de cursusevaluatie. Die krijg je standaard als je een tentamen hebt gemaakt (of je het nou gehaald hebt of niet, volgens mij maakt dat niet uit). Dus ik gelijk inloggen op Studienet en ja hoor, een 6! Alleen nog geen mail gehad van de docent met het beoordelingsformulier, dat is dan weer gek...

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #190 Gepost op: 17 september 2012, 19:15 »
Wat snert voor je zeg... 
Misschien inderdaad zoals je zelf schreef wel te verwachten, maar je hoopt natuurlijk altijd dat het toch lukt.. En helemaal als je het altijd al wilde.
Ik hoop echt heel erg dat het gesprek bij je mentor wat gaat opleveren voor je! Maar nu vooral sterkte, want dit is weer best even hard om te moeten verwerken. :knuf:

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Studie
« Reactie #191 Gepost op: 17 september 2012, 19:37 »
ze willen bij mij ook al wat uren van me rooster gaan halen omdat de dagen bij mij ook best lang zijn.
alleen wil ik het nog niet toegeven er aan :P en wil ik eigenwijs doorgaan.
soms merk ik vooral nu met me been in zo gips dat ik wat vaker even moet ligge.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Studie
« Reactie #192 Gepost op: 17 september 2012, 20:58 »
oja dat heb ik dus ook erg :P wil gewoon normaal behandeld worden haha

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #193 Gepost op: 18 september 2012, 21:46 »
Luna het is gewoon kut nu! Sterkte xxx

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Studie
« Reactie #194 Gepost op: 19 september 2012, 18:08 »
mijn mentor zegt nu dat als ik moe ben gewoon naar huis mag gaan :P
maar is ook vanwege me gips been...
dinsdag heb ik gesprek met iemand op school

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal