Revalidatie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Revalidatie  (gelezen 60515 keer)

Offline kim1991

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #75 Gepost op: 28 november 2012, 10:41 »
Vandaag voor het eerst bij reva arts geweest. Was erg "positief" in die zin dat ik geen aansteller ben maar wel al goed op weg ben met de hypermobiliteit te begrendelen in de vorm van sport. Verder blijf ik onder controle en mag twee keer per week naar fysio. Kan me niet meer voorstellen waar ik nu zo bang voor was, dit viel me 100% mee !
Save a horse, Ride a cowboy

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #76 Gepost op: 28 november 2012, 11:18 »
Vandaag voor het eerst bij reva arts geweest. Was erg "positief" in die zin dat ik geen aansteller ben maar wel al goed op weg ben met de hypermobiliteit te begrendelen in de vorm van sport. Verder blijf ik onder controle en mag twee keer per week naar fysio. Kan me niet meer voorstellen waar ik nu zo bang voor was, dit viel me 100% mee !

Wat fijn! En lekker om te horen dat je al op de goede weg bent, dat is altijd leuk nieuws. :)
Wat ga je bij de fysio doen? Nog meer spierversterkende oefeningen naast het sporten of zo?

Knap ook dat je dat kan trouwens, zelf je hypermobiliteit begrendelen door sport. Doe je dat vooral met paardrijden of ook andere sporten?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Revalidatie
« Reactie #77 Gepost op: 28 november 2012, 11:43 »
Dat is positief nieuws kim!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #78 Gepost op: 28 november 2012, 11:54 »
Klinkt goed Kim! Positief om te horen dat je al zo goed bezig bent en dat je revalidatiearts dat blijkbaar ook ziet!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #79 Gepost op: 28 november 2012, 12:05 »
Klinkt als een prettige arts! Fijn dat het goed ging.

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #80 Gepost op: 28 november 2012, 12:24 »
super voor je

Myrthe

  • Gast
Re: Revalidatie
« Reactie #81 Gepost op: 28 november 2012, 13:34 »
Fijn zeg kim!

Offline kim1991

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #82 Gepost op: 28 november 2012, 18:10 »
Vandaag voor het eerst bij reva arts geweest. Was erg "positief" in die zin dat ik geen aansteller ben maar wel al goed op weg ben met de hypermobiliteit te begrendelen in de vorm van sport. Verder blijf ik onder controle en mag twee keer per week naar fysio. Kan me niet meer voorstellen waar ik nu zo bang voor was, dit viel me 100% mee !

Wat fijn! En lekker om te horen dat je al op de goede weg bent, dat is altijd leuk nieuws. :)
Wat ga je bij de fysio doen? Nog meer spierversterkende oefeningen naast het sporten of zo?

Knap ook dat je dat kan trouwens, zelf je hypermobiliteit begrendelen door sport. Doe je dat vooral met paardrijden of ook andere sporten?

Thanks allemaal ! Was inderdaad zo goed als het kon gaan zegmaar. Al gaat het nog even duren voor ik het accepteer dat ik hier voor de rest van mijn leven aan vast zit.
De fysio gaat me inderdaad helpen met oefeningen en sporten bedenken die mijn spieren kunnen versterken. Met paardrijden kom ik een eind maar krachttraining zal me gaan helpen het nog meer binnen de perken te houden. Ik werk in het kappersvak en omdat dit al ontzettend zwaar voor ieders lichaam is moet ik extra mijn best doen om alles op zijn plek te houden.
Dus tot nu toe heb ik door het paardrijden(eigen paard dus wel regelmatig rijden) het al op kunnen bouwen en merk ik dat het ondanks dat het nog steeds flexibel is, ik minder vaak subluxaties heb. Ik vind het allemaal wel erg spannend maar heb ook erg veel zin om te beginnen met de fysio en zo mijn lichaam te verstevigen.
Save a horse, Ride a cowboy

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #83 Gepost op: 29 november 2012, 08:36 »
Hoi Kim, wat heerlijk zo'n positieve ervaring! Ik hoop dat je de subluxaties nog meer terug kunt dringen met gerichte oefeningen. Fijn dat de revalidatiearts bevestigde dat je goed bezig bent, dat moet heerlijk zijn om te horen. Blijft het bij een eenmalig bezoek aan hem/haar?

Offline Lianneollie

  • Newbie
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #84 Gepost op: 29 november 2012, 11:13 »
Wat super Kim! En ook fijn dat paardrijden zo bijdraagt aan sterkere spieren. Heel veel succes met de fysiotherapie!


Offline kim1991

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #85 Gepost op: 29 november 2012, 11:17 »
Hoi Kim, wat heerlijk zo'n positieve ervaring! Ik hoop dat je de subluxaties nog meer terug kunt dringen met gerichte oefeningen. Fijn dat de revalidatiearts bevestigde dat je goed bezig bent, dat moet heerlijk zijn om te horen. Blijft het bij een eenmalig bezoek aan hem/haar?

Nee ik blijf wel onder controle. Over 3 maanden wil ze me weer zien om de vorderingen in de gaten te houden. Ben echt heel blij met de manier waarop ik behandeld ben.
Save a horse, Ride a cowboy

Myrthe

  • Gast
Re: Revalidatie
« Reactie #86 Gepost op: 9 januari 2013, 12:33 »
Ik heb vandaag mn intake gehad om poliklinisch te revalideren bij de trappenberg in Almere, word binnen 6 weken opgeroepen, blije ik!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #87 Gepost op: 9 januari 2013, 12:36 »
Wat fijn! :D Weet je al wat het ongeveer gaat inhouden qua therapie?

Myrthe

  • Gast
Re: Revalidatie
« Reactie #88 Gepost op: 9 januari 2013, 12:50 »
Voorlopig staat er op t progam: Fysio, ergo, maatschappelijk werk en iemand die met me gaat kijken wat voor n sporten ik leuk vind en zou kunnen doen :)

Als ik t zelf toch nodig vind kan ik ook nog psych erbij doen, en ik hoop dat de fysio ook hydro wil gaan doen, maar dat is maar even afwachten

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Revalidatie
« Reactie #89 Gepost op: 9 januari 2013, 12:52 »
Klinkt goed, lekker aan de slag. :) Hoop dat het je wat gaat opleveren!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal