Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen  (gelezen 72852 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #90 Gepost op: 21 september 2011, 17:31 »
He jakkes Aman..ik ga duimen dat het goedkomt

Ik ga op 7 november voor mn voetjes naar de orthopeed. De reva heeft even wat voor onderzoek gedaan.. Ik zak door mn bovenste sprongewrichten en mn achillespezen lopen diagonaal terwijl ze dus recht horen... ik zak door mn voorvoet, heb enorme platvoeten..Vooral mn enkels vond ze zorgwekkend en daarom ..hop direct door naar de orthopeed dus.
(dat ik tot 7 nov. moet wachten komt meer omdat hier in de buurt een stomme schoenmaker zit, die alleen lelijke ortho schoenen maakt..en het ook wil ook wat he...deze maker komt bij reade..en maakt ook schoenen die er mooi uitzien...dus dan wil ik dat wel)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #91 Gepost op: 2 november 2011, 13:21 »
Voor het zeurverhaal- zie persoonlijk.

Ik krijg orthopedische schoenen, mn onderste spronggewricht is instabiel, mn bovenste ook..voorvoet is ook slap, ik zak overal uit. Ik krijg een hakverhoging, zodat ik stabieler sta zodat mn knieen niet meer zo snel doorklappen.
Daarbij enkels worden helemaal gefixeerd,zodat ik niet meer schuif....

Ik mag nu gaan uitzoeken wat ik wil. Ik wil laarsjes voor in de winter (met bont aan de binnenkant plzplzplz) en gympen voor zomer enzo...dus ik ben druk op zoek wat ik wil. Dat is het leukste gedeelte.

Dinsdag 8 nov. mag ik terugkomen om naar mn rontgenfoto's te kijken en te laten aanmeten. daarna eerst folieschoen passen..dan krijg ik een super superlelijk proefpaar mee naar huis en dan komen mijn eigen schoenen. t duurt nog wel even dus. Maar dan heb ik ook wat :P en dan mag ik ook meteen het tweede paar bestellen omdat ik al weet hoe en wat na het proefpaar te hebben ingelopen ..

Toch wel blij dat ik ben gegaan. Nu hopen dat mn schoenen er mooi uit gaan zien..ik ken mezelf, anders belandden ze in de hoek en trek ik ze alsnog niet aan...

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #92 Gepost op: 2 november 2011, 15:40 »
Hopelijk krijg je een paar mooie schoenen. Ik mag volgende week ook een nieuw paar gaan laten maken. Wilde ook een warm paar laten maken. Hopelijk kan/lukt dat.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #93 Gepost op: 2 november 2011, 21:09 »
Ik vind het wel goed nieuws dat ze denken dat orthopedische schoenen je voetproblemen (deels) oplossen! Hopelijk krijg je mooie laarzen en schoenen.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #94 Gepost op: 12 november 2011, 23:28 »
De knoop is eindelijk doorgehakt, ik krijg ook orthopedische schoenen ter correctie van knikplatvoeten, scheve tenen en instabiele enkels. Ja en extreem grote poten  ::)

De arts die me doorverwijst denkt alleen dat orthopedische schoenen niet genoeg zullen zijn om mijn tenen te corrigeren, ze denkt dat ik na het krijgen van die schoenen naar een podotherapeut moet voor steunzolen in die schoenen. Ik heb daar nog nooit van gehoord, steunzolen in combi met orthopedische schoenen. Hebben jullie daar ervaring mee?
Collective madness is called sanity

Amanda

  • Gast
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #95 Gepost op: 12 november 2011, 23:38 »
Ik heb steunzolen in SO-schoenen

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #96 Gepost op: 13 november 2011, 03:29 »
Lijkt me een beetje overbodig in orthopedische schoenen. Die maken ze echt helemaal naar jou voeten. Weet je ook al wie ze mag maken?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #97 Gepost op: 13 november 2011, 10:35 »
Ik ga naar livit in leiden om ze te laten maken.

Mij werd verteld dat orthopedische schoenen te 'grof' zijn om mijn teenprobleem aan te pakken.
Collective madness is called sanity

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #98 Gepost op: 13 november 2011, 10:57 »
uh in orthopedische schoenen zitten juist zolen op jouw voeten gemaakt  ???.
maar wel fijn dat er acktie ondernomen word voor je voeten.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #99 Gepost op: 13 november 2011, 12:55 »
Hopelijk kan Livit voor jou wel geschikte schoenen maken. Ik had in hun schoenen nog te weinig steun. Heb nu schoenen bij In der Maur uit Groenekan. En die zitten echt geweldig goed. Mag ook wel. Ze maken immers ook orthopedische schoenen voor mensen bij defensie. ;)

Mijn tweede paar is nu ook in de maak. Op 6 januari mag ik ze op komen halen. ;)  Ze worden ongeveer zo als op de foto hier onder. Paar kleine aanpassingen zodat ik er iets makkelijk in kom.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #100 Gepost op: 13 november 2011, 15:40 »
Hopelijk kan Livit voor jou wel geschikte schoenen maken. Ik had in hun schoenen nog te weinig steun.
Er is ook een verschil tussen orthopedische schoenen en SEMI-orthopedische schoenen. Als er OS wordt gemaakt dan worden die helemaal naar jouw voeten gemaakt, dus ook de steun. Jij hebt het over SOS, dan passen ze de schoen alleen aan.

Succes Nih!

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #101 Gepost op: 13 november 2011, 19:01 »
@Wendela: Ik had wel OS van Livit die ik eerst had. Maar die waren nog slapper dan mijn SOS bij v/d Poel vandaan die ik daarna had. Dus ik hoop echt voor Nih dat ze wel goede schoenen met voldoende steun kunnen maken. Ik had iig niet genoeg steun in de OS van Livit.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 12:25 door Wendela »

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #102 Gepost op: 14 november 2011, 15:53 »
maar OS schoenen worden op maat gemaakt toch. Dan is daar wat fout gegaan. Dat ligt dan niet alleen aan Livit toch? Je moet zelf natuurlijk ook goed aangeven wat precies nog niet goed zit. Een OS schoen moet gewoon perfect zitten, want die worden op maat gemaakt. SOS zijn een ander verhaal. Dat die niet goed zitten soms kan idd.

Nih, ik hoop dat je goede schoenen gaat krijgen, maar dat gaat vast goed komen!

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #103 Gepost op: 14 november 2011, 17:30 »
maar OS schoenen worden op maat gemaakt toch. Dan is daar wat fout gegaan. Dat ligt dan niet alleen aan Livit toch? Je moet zelf natuurlijk ook goed aangeven wat precies nog niet goed zit.
Dat heb ik ook gedaan. Maar als je telkens iemand anders hebt (en ze dus niet mijn probleem op pakten) en ze het niet stevig genoeg maakte waardoor ik in de schoen nog door mijn enkel ging lijkt mij niet fijn.
Ben nu iig heel blij met mijn schoenen en de gene die ze maakt. Deze maakt iig precies iets waar ik blij mee ben. En niet iets wat ik uit het boek maar moet kiezen uit de modellen die ze maken.

Martinuzje

  • Gast
Re: Steunzolen en (semi)orthopedische schoenen
« Reactie #104 Gepost op: 14 november 2011, 19:30 »
Als ik weer OS nodig heb, kan ik bij mijn broer terecht. Die doet de opleiding tot orthopedisch schoentechnicus. Heeft voor zichzelf al een paar schoenen in elkaar gezet... Enige nadeel is wel dat ik er dan voor naar Alkmaar moet... Voordeel voor nu: als er iets stuk is aan mijn schoen of er moet een nieuwe zool ergens onder, kan ik ze aan hem meegeven, en een paar weekjes later heb ik ze weer helemaal gerenoveerd terug ;D

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal