Forum > (Rolstoel)sport

Paratriathlon

(1/3) > >>

Marielle:
Paratriathlon is de aangepaste vorm van de gewone triathlon en wordt vanaf 2016 officieel een paralympische sport. De onderdelen zijn zwemmen, fietsen en lopen, waarbij dan afhankelijk van je handicap fietsen vervangen kan worden door handbiken of tandem (voor visueel gehandicapten) en lopen door wheelen. De afstanden voor de sprint triathlon zijn 750m zwemmen, 20km fietsen en 5km rennen.

Ik was al heel lang van plan om ooit een keer een triathlon te gaan doen (al vanaf mijn 10e of zo), maar had de laatste jaren echt het idee dat dat compleet onmogelijk zou zijn (stom, nooit aan gedacht dat er ook een aangepaste versie bestaat). Maar nu begint het echt weer een beetje te broeien, misschien is het toch haalbaar en moet ik er maar gewoon voor gaan. Het wordt dan wel echt een langetermijnproject maar dat geeft niet.

Nihlaeth:
Leuk idee!

zijn er nu al sportverenigingen die het doen?

Marielle:
Niet dat ik weet specifiek voor paratriathlon, daarvoor is het misschien ook een te kleine sport. Evenementen gaan bijna altijd samen met valide sporters (leuk!), voor trainingen moet dat voor een deel ook wel kunnen. Anders kom je toch al snel terecht bij verschillende verenigingen voor (aangepast) zwemmen, handbiken en wheelen.

Nihlaeth:
Klinkt erg leuk voor als je het kan!
Ja ik dacht meteen is er ook een elro versie maar daar is natuurlijk weinig aan hehehe

rozemarijn:
dat is wel iets heel uitdagends zeg

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie