Rolstoelkussens
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoelkussens  (gelezen 43856 keer)

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #90 Gepost op: 24 februari 2012, 21:03 »
Ik heb van de week op een Jay Easy Visco kussen gezeten, dat beviel me eigenlijk prima!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #91 Gepost op: 25 februari 2012, 20:13 »
Ik heb de berichten over het opnieuw afstellen van je rolstoel als je een ander kussen hebt gekregen naar het topic Je eigen rolstoel #3 verplaatst.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #92 Gepost op: 5 april 2012, 16:00 »
Ik heb nu een kussen van supracor. Dit is een kussen met honingraadjes. Door de hongingraadjes blijf ik veel rechterop zitten en zak ik ook niet zo snel meer scheef naar links. Ik heb dit kussen van mijn verzekering gekregen. Ik gebruik het dus alleen thuis. Dit omdat het kussen te diep is voor in mijn rolstoel. Wel jammer, maar voor op een stoel en op de bank is het al een hele verbetering dat ik niet meer zo scheef en onderuit gezakt zit. Hopelijk krijg ik ook voor mijn rolstoel zo'n soort kussen. Deze heb ik wel aangevraagd inmiddels. Mijn rug wil echt niet recht blijven zitten met het kussen wat ik nu heb.

Link van het kussen:
http://www.supracor.com/products/show/108

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #93 Gepost op: 5 april 2012, 19:24 »
Zo'n soort kussen heb ik in mijn sportrolstoel liggen. In het begin zit het nog een beetje hard, maar als je het 'ingezeten' hebt verdeelt het prima de druk! En het is lekker luchtig, altijd meegenomen bij warm weer en tijdens het sporten.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #94 Gepost op: 26 mei 2012, 18:33 »
Van de week kreeg ik telefoon van H-B dat ze het kussen gaan bestellen wat ik in oktober een week via Doove geleent had. Dus voor mijn rolstoel krijg ik de ROHO nexus spirit. Hopelijk heb ik die snel in huis. Het kussen wat ik van de verzekering heb zit steeds beter. Doe dus mijn best met het inzitten. ;)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #95 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:13 »
Bij Doove had ik dat kussen wel al gehad. Bij Haring-bank met het natuurlijk ook weer veel langer duren. Morgen krijg ik mijn ROHO-kussen.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #96 Gepost op: 2 augustus 2012, 15:41 »
Als je dacht dat het gelijk goed gaat, heb je het mis. Heb wel het juiste type kussen, maar met maar 1 kamer. En dat was er niet besteld. Stond blijkbaar op de doos dat het met 2 kamers was. Nu komt er maandag iemand om te kijken of ik wel goed kan kijken of het maar 1 kamer is en geen 2.  :o  Daarna gaan ze pas weer nieuwe luchtkamers en kussenhoes bestellen. Pfff... Gelukkig kan ik nu wel lekker zitten. Heb er ook al mee gefietst. Rijd echt heel erg fijn. Scheelt veel aan pijn in mijn rug.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #97 Gepost op: 2 augustus 2012, 16:05 »
Ik vind het helemaal niet zo gek dat er iemand komt kijken. Als zij een kussen met 2 kamers hebben besteld en op de doos staat dat het een kussen met 2 kamers is dan zal bij Harting Bank iemand er vanuit zijn gegaan dat het inderdaad een kussen met twee kamers zijn. Als de klant dan belt dat het een kussen met één kamer is dan snap ik dat ze dat even komen controleren alvorens ze een nieuw kussen bestellen en dit kussen terugsturen naar de leverancier, het gaat natuurlijk niet om een kussen van twee tientjes.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #98 Gepost op: 2 augustus 2012, 16:05 »
Overigens hoop ik wel dat je snel een goed kussen krijgt.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #99 Gepost op: 2 augustus 2012, 16:09 »
Nee, maar ze hebben wel voor 2 kamers betaald, lijkt mij. Hoop alleen niet dat het weer 2 maanden gaat duren. En dat ze een kussen wat custommade moet zijn en dat er dan in ene een standaard kussen (41x41 met 1 kamer is een standaard maat) in de doos stoppen is wel een heel raar iets.  :o  Dus ROHO zal dat moeten oplossen iig. Het kussen, wat ik nu heb, krijgen ze niet mee iig. Heb nu al zo veel minder last van mijn kont en rug (ook al hang ik nu nog steeds scheef). Dat ga ik niet weer weggeven. Ze maken maar foto's als bewijs of zo. Het is nu iig ook duidelijk waarom ik 2 kamers nodig heb.
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2012, 16:16 door Nigelle »

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #100 Gepost op: 2 augustus 2012, 16:12 »
Tja dat is dan even mis gegaan. Ik kan me ook voorstellen dat je het kussen zolang mag gebruiken hoor. Ze gaan toch alleen kijken of jij het goed hebt gezien?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #101 Gepost op: 2 augustus 2012, 16:13 »
Waarschijnlijk bestellen ze inderdaad een nieuwe en zodra dat nieuwe kussen er is wordt dat omgewisseld met het oude. Zo gaat het bij mij tenminste als er iets niet deugt.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #102 Gepost op: 2 augustus 2012, 16:21 »
Volgens mij kunnen ze gewoon nieuwe luchtkamers (en kussenhoes) bestellen. De luchtkamer zit er los in. In het kussen wat er onder zit zitten wel 2 gaten voor een slang die er doorheen moet om de rechterkamer op te kunnen blazen. Dus de voorbereiding zit er wel.  ???

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #103 Gepost op: 2 augustus 2012, 16:24 »
Ach.. komen ze even kijken zien ze het en kan het goed besteld worden. En je zegt zelf al dat dit lekker zit dus opzich geen mega ramp toch?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #104 Gepost op: 2 augustus 2012, 16:30 »
Ik zit beter qua pijn in mijn kont idd. Maar ik hang nu nog makkelijker scheef dan op mijn vorige kussen. Hopelijk is het wel sneller dan die 2 maanden opgelost dan dat het heeft geduurd om dit standaard kussen te krijgen.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal