Rolstoelkussens
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoelkussens  (gelezen 43855 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #105 Gepost op: 2 augustus 2012, 16:35 »
Gelukkig kan ik nu wel lekker zitten. Heb er ook al mee gefietst. Rijd echt heel erg fijn. Scheelt veel aan pijn in mijn rug.

Ik ging hier vanuit stond niet bij dat je scheef hangt vandaar.. Maar dan hoop ik dat ze opschieten

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #106 Gepost op: 2 augustus 2012, 18:00 »
Ik krijg geen klappen meer in mijn rug. Dus de 2 wervels die praktisch op elkaar liggen (tussenwervelschijf in elkaar geklapt in '09) stuiteren niet meer op elkaar bij elke hobbel in de weg. Dus wat dat aan gaat is het echt een verademing. Zo veel fijner dan de Jay soft combi. Maar nu blijkt wel weer waarom ik de 2 kamers nodig heb. Zak scheef (komt door de scoliose van 36°). En nu nog makkelijker door de lucht in het kussen.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #107 Gepost op: 6 augustus 2012, 12:45 »
Ze zijn langs geweest vanmorgen. Krijg nu wel de 2 luchtkamers. Ze zaten er idd echt niet in. Ze is gelijk gaan bellen en mocht gewoon het kussen in mijn stoel houden ook al wilde de leverancier dat ze het kussen terug stuurde. Die vrouw van H-b vond dat dat niet kon. En nu heb ik dus gelukkig nog steeds mijn luchtkussen. Straks alleen even bij Doove langs. Die kunnen wel een luchtkussen goed afstellen. Iets wat ze bij H-b dus niet kunnen. Zo als zij het afstelde kan ik niet zitten. Heb dus weer wat lucht uit laten lopen.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #108 Gepost op: 6 augustus 2012, 13:20 »
Dat klinkt positief, hopelijk krijg je nu snel wel het goede kussen.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #109 Gepost op: 10 september 2012, 18:51 »
Morgen krijg ik mijn kussen met 2 compartimenten. Hopelijk zit ik daarna een stuk makkelijker recht.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #110 Gepost op: 12 september 2012, 17:55 »
Morgen krijg ik mijn kussen met 2 compartimenten. Hopelijk zit ik daarna een stuk makkelijker recht.
Ik heb mijn kussen gekregen gister. Merk echt dat ik nu makkelijker rechtop zit. Dus het werkt echt met 2 compartimenten.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #111 Gepost op: 12 september 2012, 19:23 »
Fijn dat het helpt, veel plezier met je nieuwe kussen!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #112 Gepost op: 20 september 2012, 07:52 »
Wat is de stap die na de Jay basic komt ook alweer? Welzorg wil weten of mijn stoel nog voldoet, en ik twijfel over het kussen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #113 Gepost op: 20 september 2012, 09:16 »
Jay soft combi?

Ik had nl een Jay basic en had ook mijn twijfels over mijn kussen. Dus toen zeiden ze dan doen we een betere. Maar ik had zelf aangegeven dat ik met kleine stapjes wil zodat ik mn kont niet onbedoelt lui maak. Dus neem aan dat dit de eerstvolgende was.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #114 Gepost op: 20 september 2012, 13:12 »
een stapje verder is de jay soft comb

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #115 Gepost op: 20 september 2012, 16:24 »
Klopt ja. Of je gaat voor een combinatie van een laagje traagschuim op latex, maar dan moet je wel elke zoveel tijd een nieuw kussen, want de kwaliteit gaat er wel van achteruit. Zou dus voor de combi gaan. En daarna komt gel of een honingraatkussen en pas op het einde lucht of volledig op maat gemaakt (gegipst).

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #116 Gepost op: 22 september 2012, 23:46 »
Het is niet zo dat je altijd per se via die stappen moet gaan kwa kussens. Ik ben van een gewoon Jay kussen al heel snel naar een traagschuim gegaan en daarna ook al weer snel naar een op maat gemaakt kussen (echt binnen een jaar tijd). De reden hoeft ook niet alleen een zere kont te zijn. Ik heb een op maat gemaakt kussen omdat het helpt met het stabiel houden van mijn bekken. Ik moet wel zeggen dat ik een luie kont heb gekregen! Heb al snel een zere kont op andere oppervlakken, zelfs op mijn traagschuimbed krijg ik nog een zere ass  :P Maar goed, op alle andere kussens kreeg ik gewoon veel sneller last van subluxaties en een zere rug door de spierspanning.

Lucht (en gel eigenlijk ook) zou ik persoonlijk niet doen met EDS. Het is mij ook meerdere keren echt afgeraden door artsen en leveranciers vanwege het feit dat dat te onstabiel is voor een instabiel bekken. Het zal vast niet voor al die kussen gelden, maar doordat lucht vrij kan bewegen kan je lichaam dus ook alle kanten op. Het ondersteunt dus te weinig. Zo is dat mij iig verteld.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #117 Gepost op: 23 september 2012, 08:58 »
Als je een luchtkussen hebt met maar 1 kamer klopt dat. Als je er een heb met meerdere kamers ondersteund dat best wel. Ik heb nu een kussen met een basis als de soft combi met alleen onder m'n billen lucht. Door de 2 kamers zit ik veel stabieler. Ook het stuiteren op het kussen is daardoor stukken minder.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #118 Gepost op: 23 september 2012, 10:20 »
Ik heb een lucht kussen geborneerd en werd gewoon zee ziek op zo ding. Heb nu gel en is het een stuk minder wiebelig

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #119 Gepost op: 23 september 2012, 19:13 »
Vaak blazen ze zo'n kussen te hard op. Er moet vrij weinig lucht in mijn kussen. Bij de meeste kussens is dat zo. Maar als ik hem zo zou doen als dat HB vertelde zou ik ook voor geen meter zitten. Moest mijn kussen van hen zo hard opblazen als dat de onderkant nog plat op tafel zou liggen. Nou, dat zat dus voor geen meter. Het kussen drukte in mijn kruis en zakt nog sneller scheef dan ik normaal al deed. Heb toen snel weer lucht uit laten lopen. Ben toen voor advies naar Doove gegaan. Deze hebben mij tips gegeven hoe ik kan voelen of er nog genoeg lucht in zit en hoe ik hem makkelijk af kan stellen. Daar hangt heel veel vanaf of je goed kan zitten op zo'n kussen.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal