Handbikes
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Handbikes  (gelezen 151079 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #405 Gepost op: 19 december 2013, 14:53 »
Zo te zien wel met adapter... ben ik niet zo'n fan van! Maar ach ik heb een voor mij goede ! :AA:

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #406 Gepost op: 19 december 2013, 15:00 »
Welke heb jij, Rachel? Ook een Stricker? Ik heb in januari dus ook de passing voor een handbike, maar ik wil eigenlijk een zonder zware adapter. Maar ik weet niet welke!

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #407 Gepost op: 19 december 2013, 15:23 »
Ik zeg stricker!

Zwaantje, Rachel en ik hebben alle 3 dezelfde, ik ben er zó blij mee!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #408 Gepost op: 19 december 2013, 15:26 »
Ik heb een stricker elektro drive smart.

http://www.youtube.com/watch?v=5gUxbSKojpQ

Geen adapter, elektrisch ondersteund maar ook volledig elektrische functie dmv duimgas.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #409 Gepost op: 19 december 2013, 15:36 »
Ziet er goed uit! Ik zal de gemeente even aankijken en mijn liefste hondenoogjes opzetten!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #410 Gepost op: 19 december 2013, 15:38 »
inderdaad, en ik heb hiervoor de Speedy Duo gehad.
Mijn mening:

Speedy
Voordelen:
- De eerste omwenteling is volledig ondersteund dus kost geen kracht
- De accu's zitten aan het wiel waardoor het wiel stabieler op de grond blijft dan de Stricker
- Je hebt goede grip, ook in bossen en heuvels
- Aankoppelen gaat sneller dan bij Stricker
Nadelen:
- Je moet hem altijd aan stroom hebben staan wanneer je hem niet gebruikt.
- Hij is zwaar!
- Bij volledig elektrisch rijden moet je de trappers constant naar je toe trekken want dat is hoe je gas geeft, dat is -belastend voor zeer instabiele schouders/vingers
-Je kan niet erg hard (max 14km/h)  en de accu's van de speedy worden naar mijn idee redelijk snel slechter waardoor je steeds zachter gaat. (maar dan moet je je accu's laten vervangen)
- Adapter aan je stoel
- Aankoppelen is zwaar omdat je de handbike even op moet tillen, maar wanneer je er handiger in wordt is het steeds lichter ;)

Stricker
Voordelen:
- Een stuk lichter dan de Speedy Duo.
- Meer opties om de ondersteuning in verschillende standen te regelen. Je hebt 3 standen en dan kun je per stand ook nog aan een schuifje schuiven of je meer of minder ondersteuning wil.
- Hij kan een STUK harder (max 28 km/h  ik weet niet of ik dit goed zeg)
- De accu kan er af gehaald worden om hem zo op te laden of binnen te leggen als het vriest buiten.
- De accu hoeft niet continu aan stroom, je hoeft hem dus veel minder vaak op te laden.
- Elektrisch rijden met duimgas, heel makkelijk Zonder dat je om moet switchen met instellingen.
- Geen adapter aan je stoel
- Je hoeft niets te tillen tijdens het aankoppelen.
Nadelen:
- Voor mijn gevoel zweeft het wiel af en toe, omdat ik de Speedy gewend was met een zwaar wiel. Je hebt minder grip dan met de speedy en je slipt sneller dan met de SPeedy.
- De eerste omwenteling is niet ondersteund (maar je kunt elektrisch weg rijden)
- Als je een erg instabiele duim hebt is elektrisch rijden misschien zwaar vanwege het duimgas.
- Aankoppelen duurt langer dan bij de speedy en is intensiever.

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #411 Gepost op: 19 december 2013, 15:40 »
Ik heb ook die, alleen dan n iets eerdere versie.. Al mijn versnellingen zitten aan mn rechterhand.. Mn accu ziet er ietsje anders uit..

trouwens.. iedere keer dat ik dit filmpje kijk krijg ik last van mn kont, hahaha. Bij het aankoppelen zie je een beetje van zn zitplek.. Is gewoon een zeiltje, auwtsch!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #412 Gepost op: 19 december 2013, 16:57 »
Oh dat van die omwenteling merk ik niet, ik rijd altijd elektrisch weg en ga dan pas fietsen. Wiel vind ik niet zweven. Ten opzichte van een roam vind ik de handvatten veel fijner en het feit dat hij geen adapter heeft. Verder geen ervaring met andere.

Zwaantje, wel apart dat jij vindt dat aankoppelen sneller gaat, ik ken weer iemand die het met stricker sneller vindt gaan hihi.

Ik denk dat het ook wel persoonlijk is en je gewoon moet proberen wat voor jou werkt.

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #413 Gepost op: 19 december 2013, 17:01 »
Ik rij ook altijd electrisch weg.. Nooit last gehad van een zwevend wiel en ik heb ook eigenlijk altijd grip, behalve als ik te snel optrek..

Ik merk trouwens wel dat sinds ik smallere handvaten heb ik makkelijk tijdens een bocht tegen mn kastje "aanbots" met mn handvat.. hoe zit dat bij jullie rachel en zwaantje?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #414 Gepost op: 19 december 2013, 17:24 »
De speedy was een beetje optillen/schuiven en pin er door. Klaar.
Bij de Stricker moet je allebei de klemmen aan draaien en klikken. Duurt bij mij langer.
En ja dat van die omwenteling heb ik ook geen last van omdat ik elektrisch weg rijd, maar dan is het nog wel een voordeel dat de speedy gewoon meteen weg kan rijden (trappend).

Maarja als je goed kijkt zie je dat de stricker meer voordelen heeft :D

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #415 Gepost op: 19 december 2013, 17:59 »
Wat fijn dat je even een lijstje hebt gemaakt, Zwaantje! Dat kan ik dan ook meenemen naar de passing. Dankjewel! Ik vind het gewicht van de Speedy echt een nadeel. En het is zo langzaam. Eigenlijk kun je niet met gewone fietsers mee, omdat je altijd net een tikje langzamer bent. En inderdaad, de houding voor elektrisch is gewoon niet fijn. Nu zijn mijn schouders niet eens erg instabiel, maar ik krijg altijd enorme kramp na een tijdje.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #416 Gepost op: 19 december 2013, 19:46 »
Myr, is jou niet aangeleerd dat je moet sturen met je stuur omhoog? Dan kun je scherpere bochten nemen. Was één van de eerste dingen die Jan aangaf, al stuur ik bijna nooit met stuur bovenin :AA:

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #417 Gepost op: 19 december 2013, 21:37 »
Jups, dat is me wel aangegeven rais, maar zeker met flauwe bochten wil ik nog wel eens sturen + trappen tegelijk en dan kom ik in de knoei.. En ik kwam er niet mee in de knoei :P

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #418 Gepost op: 20 december 2013, 17:40 »
Ik heb er geen last van, misschien heb ik niet de extra smalle trappers? Al vind ik ze nu al veel dichter bij elkaar staan vergeleken met de Speedy

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #419 Gepost op: 20 december 2013, 17:53 »
Jouw kastje lijkt ietsje lager te zitten dan de mijne, ik zal eens kijken of ik die nog n klein stukje naar beneden krijg..

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal