Haken
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Haken  (gelezen 91873 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Haken
« Reactie #210 Gepost op: 9 april 2014, 10:52 »
@Roos: Ik heb het patroon op internet gevonden. http://secrealife.blogspot.nl/2013/02/haakpatroon-gino-de-giraffe.html   Kan je ook zo'n leuk girafje maken.  ;)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Haken
« Reactie #211 Gepost op: 12 april 2014, 11:27 »
Ach die zijn leuk!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Haken
« Reactie #212 Gepost op: 14 april 2014, 16:48 »
Thnx nigelle, ik ga er gauw s kijken!

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Haken
« Reactie #213 Gepost op: 8 juli 2014, 16:27 »
Leuk topic! Ik haak ook :) liefst knuffels. Heb nu 2 grote projecten achter elkaar gemaakt, maar dat duurt me veel te lang en ik vind het vaak te zwaar voor mijn handen.
En mijn andere hobby is het verzamelen van haakpatronen. Ik heb meer patronen dan ik ooit zou kunnen maken :P

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Haken
« Reactie #214 Gepost op: 11 juli 2014, 10:38 »
Leuk! Ik haak t liefst ook wat kleinere projecten want ik ben zelf eigenlijk heel ongeduldig.......

Offline Orphée

  • Newbie
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Haken
« Reactie #215 Gepost op: 11 juli 2014, 21:27 »
Ik haak ook regelmatig. Alleen heb ik echt snel last van mijn vingers/handen/polsen, hebben jullie dat ook?
Hoe doen jullie het dan?  Gewoon korte momenten haken? Of zijn er andere hulpmiddeltjes.
Ik probeer projectjes af te wisselen zodat ik ene keer fijne haakpen nodig heb en andere keer heel dikke. Zo wissel ik toch wat af qua belasting in vingers en polsen.

 

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Haken
« Reactie #216 Gepost op: 13 juli 2014, 14:33 »
Ik heb sowieso haaknaalden met een handvat zodat ik het beter vast kan houden. Zo kan ik het langer volhouden. En verder doe ik express kleine projecten, omdat een omslagdoek bijvoorbeeld te zwaar is en ik dan heel snel last van mijn pols krijg.
En ik haak niet met zpagethi omdat dat ook teveel kracht kost.
En verder gewoon rust inlassen en als je voelt dat je pijn krijgt niet door gaan

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Haken
« Reactie #217 Gepost op: 16 juli 2014, 07:59 »
Ik heb het opgebouwd. Haken is namelijk best een goede hand en pol oefening. Dus niet meteenuren achter elkaar willen haken. Ik las ook pauzes in en heb ergonomische haaknaalden.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Haken
« Reactie #218 Gepost op: 16 juli 2014, 08:28 »
Ik heb na een polsoperatie mijn pols zonder fysio weer beweeglijk gekregen op een goede manier met haken. De handtherapeut was zelf ook onder de indruk dat je met een leuke activiteit gewrichten ook weer kon trainen om het weer goed te gaan doen.  ;)   Toen ik met mijn pols in het gips zat kon ik ook nog haken doordat ik de juiste haaknaald had. Heb ergonomische haaknaalden van pony. Die zijn heel dik maar ik vind ze erg fijn vasthouden. Ik kan dus ook nog wat doen als ik dus m'n polsbrace om m'n rechter pols heb.  ;D

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Haken
« Reactie #219 Gepost op: 16 juli 2014, 16:03 »
ja haken :) ik ben bezig met een deken voor op de bank  :AA:20 jaren plan heb al 50 lapjes nog een hele boel te gaan. maar goede bezigheid en voor mij ook wel goed ik pak me rust er mee braaf.

hier iemand die haakt met clover haaknaalden.

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Haken
« Reactie #220 Gepost op: 26 juli 2014, 18:29 »
Ik ben nu bezig met mijn eerste Lalylala; Fibi de vos. Het is echt zo leuk om te maken! Heel irritant dat ik telkens moet stoppen omdat mijn arm pijn gaat doen maar anders zou hij allang af zijn geweest :P

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Haken
« Reactie #221 Gepost op: 13 augustus 2014, 20:24 »
Ik had nog een schildpad liggen die nog verder in elkaar moest. Had gister niks beters te doen. Hierdoor heb ik maar eens deze afgemaakt.  ;)


Offline Orphée

  • Newbie
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Haken
« Reactie #222 Gepost op: 13 augustus 2014, 20:25 »
oooo zo mooi! Echt prachtig gemaakt!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Haken
« Reactie #223 Gepost op: 13 augustus 2014, 20:45 »
Wat een werk, leuk!

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Haken
« Reactie #224 Gepost op: 14 augustus 2014, 10:43 »
Mooi gemaakt!

Ik heb eergisteren mijn lalylala in elkaar gezet. Mijn moeder gaat nu een sjaaltje breien (kan ik niet en ik vind gehaakt niet mooi) en dan zal ik foto's plaatsen.
Had hem precies op tijd af want een 2 uur later raakte het bovenste kootje van mijn middelvinger uit de kom en nu loop ik 2 weken met een spalk, dus haken zit er de komende 2 weken niet in :P

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal