Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding  (gelezen 65236 keer)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Wow wat super ik hoop dat het wat gaat worden!!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Ik hoop dat het wat wordt. Wel een super kans natuurlijk :)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
We hebben de woning nu voorlopig aangeboden gekregen! Ik ben nu bezig alle papieren in orde te maken (wat moet je belachelijk veel opsturen zeg!) en morgen hebben we een gesprek bij de gemeente over de aanpassingen. Het enige wat heel gek is aan het huis is dat de voordeur alleen toegankelijk is via vier treden  :P En dat noemen ze een WMO-woning. Maar we parkeren sowieso achter het huis, dus dan gebruik je de voordeur eigenlijk niet.

"Ons' huis is nog lang niet af, er liggen zelfs nog geen dakpannen op. Dat komt ons alleen maar mooi uit, want ze verwachten de oplevering halverwege mei, maar we denken dat ze dat niet gaan redden. Wij hebben de sleutel liever halverwege juni of begin juli.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Oooh wat een goed nieuws Maaike!

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Die trede vind ik ook wel raar idd. Maar afwachten wat de gemeente er over zegt. Ik vond toen ook dat ze veel papieren wilde hebben.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Leuk!!!! Wel een beetje jammer van de voordeur..

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Afgelopen vrijdag hebben we een gesprek bij de wmo gehad. We krijgen helaas geen hooglaag keuken, dus we hebben ervoor gekozen om de keuken wel onderrijdbaar, maar iets hoger dan nu te maken. Dan kan Paul er nog goed aan werken en dan red ik het makkelijk met de trippelstoel. Paul moet dus binnenkort de keuken uit zoeken, want ik zit ondertussen alweer in Engeland. Dat wordt dus een verrassing voor me!

De wasmachine/droger aansluiting wordt van de zolder naar de badkamer beneden gehaald. De deur naar de badkamer wordt een schuifdeur, dus dat scheelt ook weer wat ruimte. Alleen jammer dat de deur daardoor wel verder naar het midden van de muur komt, want daar wilden we heel graag de kast neerzetten. Nu is het de vraag of dat nog gaat passen.

Doordat de gemeente het huis pas in kan nadat de aannemer klaar is, duurt het waarschijnlijk nog iets langer voordat we de sleutel krijgen. Daar zijn we alleen maar blij mee, want ik kom halverwege juni terug en het zou fijn zijn als we samen echt kunnen beginnen in het huis.


Myrthe

  • Gast
Wat super zeg maaike!
waarom krijgen jullie geen hoog-laag keuken eigenlijk?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Een hoog/laag keuken wordt zelden vergoed eigenlijk. Over het algemeen passen ze de keuken aan op degene die over het algemeen genomen het meest kookt. Dus je moet aannemelijk maken dat je echt samen gebruik moet maken van de keuken. Ik vind het echt onzin hoor, ik denk dat dat anders bekeken moet worden, maar ja de gemeenten zijn gewoon niet zo makkelijk met het verstrekken van dat soort voorzieningen.

Ben je wel blij met de oplossing dat de keuken onderrijdbaar wordt Maaike?!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Ik had natuurlijk liever een hooglaagkeuken gehad, maar dat zit er gewoon niet in. Ik vind dat we al heel dankbaar mogen zijn met alles wat we krijgen, dus ik ga daar ook niet zo moeilijk over doen. Met een onderrijdbare keuken ga ik me ook wel redden.  :D

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Voordeel is dan ook dat je een trippelstoel hebt (is die verstelbaar in hoogte? of vergis ik me nou)..dan is onderrijdbaar inderdaad een prima oplossing, zeker als je er tevreden mee bent en gebruik van kunt maken. En ik ben het met je eens, soms vergeet je weleens hoe duur voorzieningen voor gemeenten zijn...Ik ben zelf ook enorm dankbaar voor wat ik krijg van mijn gemeente.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #101 Gepost op: 13 april 2013, 18:42 »
ik vraag me iets af. Ik woon hier opzicht best wel goed. alleen is de badkamer erg koud en het water word pas warm naar een kwartier. na ik accepteer dat gewoon maar als ik naar de wc moet en water nodig heb duurt dat erg lang dus.

Zal een wmo of wooningbouw kunnen aanschrijven dat ik een boiler wil in de badkamer vanwege dat ik gebruik van katheters? Al is het er ook wel erg koud. Maar omdat het een aanbouw is van de wmo weet ik dus niet zo wat ik er mee moet doen :P.

Aline

  • Gast
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #102 Gepost op: 13 april 2013, 20:28 »
Hoe oud is de ketel die er nu in zit? Het hoort echt niet zo lang te duren. En zit er nog water in? Wordt de woonkamer etc wel snel warm?

Onze combi-hr is van 1998/1999 en dus al redelijk oud. Water is hier binnen een paar minuten warm. Met douchen ook binnen een minuut. Woonkamer warm krijgen gaat ook snel. Alleen boven de slaapkamers niet ivm enkel glas. In de keuken hebben we een extra boiler van 6 liter.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #103 Gepost op: 13 april 2013, 20:54 »
na bij mij is het probleem. het is later aangebouwd dus water moet heel het huis door voor het achter is.
ze zijn al tich keer geweest maar ze kunnen er niet veel aan doen dus.
dus ik zat zelf te denken aan klein boilertje in de badkamer. ooit hing er zo kingsize formaat boiler maar die hebben ze weg gehaald voordat ik hier kwam wonen. dus het is al langer een probleem denk ik..

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #104 Gepost op: 17 april 2013, 20:16 »
Ik zou het toch eens aankaarten.

Toen ik nog op zolder sliep bij mijn ouders, was mijn kamer in de winter vaak koud. Ik had een elektrische radiator en dat werkte erg goed :). Hoef je alleen maar aan te sluiten op het stopcontact (ga je alleen wel zien in je energierekening, denk ik).

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal