Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding  (gelezen 64993 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Wat een goed nieuws!!!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Heerlijk! Gefeliciteerd :)
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
:feest: gefeliciteerd!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Dank jullie wel... ik leef nog steeds op een roze wolk had niet verwacht dat het zo snel zou gaan en dan ook nog een aangepaste woning. Lang leve de urgentie, wmo indicatie en verhuisvergoeding

Offline Rietjeleitje

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 32
  • (:
    • Bekijk profiel
Oooo wat fijn Rachel!  :D Mooi dat het ook zo snel is gegaan!
Lieefs Rianne

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Nou ook ik kreeg maandag goed nieuws uit  het heronderzoek wat de gemeente heeft gedaan is gebleken dat ik als nog recht heb op een verhuisvergoeding, helemaal happy

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Dat is super! Scheelt toch weer!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Wat fijn, Ilona!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #83 Gepost op: 9 februari 2013, 14:01 »
Ik heb in maart, als ik weer even in Nederland ben, een gesprek met mijn wmo-adviseur. We kregen laatst te horen dat, als we weer gaan samenwonen, we te veel verdienen voor deze woning. Nu zal daar vast wel weer een oplossing voor zijn, omdat het een aangepaste woning is. Maar Paul en ik willen ook heel graag iets groters, omdat deze woning eigenlijk te klein is voor twee personen inclusief rolstoel. Ik heb de gemeente gemaild en gevraagd wat de mogelijkheden zijn, omdat ik nog maar twee jaar in deze woning woon. Ik heb gezegd dat we wat groters willen, ook met het oog op de toekomst (kinderen) en waarschijnlijk mijn PhD, waarvoor ik thuis fulltime moet studeren en dus eigenlijk een plek nodig heb om dat te doen. Omdat mijn gezinssamenstelling gaat veranderen, kunnen we eventueel een grotere aangepaste woning krijgen. Dus in maart maar even overleggen en ons dan op de wachtlijst laten zetten.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #84 Gepost op: 9 februari 2013, 15:25 »
Gelden er daar dezelfde inkomens regelingen voor gehandicapten? Hier is het zo dat de grens hoger ligt voor gehandicapten.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #85 Gepost op: 9 februari 2013, 17:40 »
Ik kon daar niks over vinden, dat is ook een van de redenen dat ik om een gesprek heb gevraagd. Het lijkt me logisch dat er hier ook een andere regeling is trouwens, want eigenlijk word je 'gedwongen' in sociale huur als via de wmo een huis krijgt.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Ik heb vanmorgen een gesprek met de gemeente gehad, omdat P. en ik graag een grotere woning willen vanaf januari of februari. Nu worden we weer op de lijst gezet. Maaaaaaarrr....
Er zijn nu drie aangepaste nieuwbouwwoningen beschikbaar in de wijk waar ik super graag zou willen wonen. Op de begane grond heb je dan een ruime keuken met woonkamer, slaapkamer, badkamer en een aparte wc. Op de eerste verdieping drie slaapkamers en een badkamer en nog een grote zolder. En dan ook nog een tuin met berging. Voor maar 664 per maand! (Haha, net een reclame zo!)
De woningen worden in mei opgeleverd en als we willen, mogen wij er een van. Ik zit nu te wachten tot P. mij terug belt, zodat ik heel erg kan hyperen en hem kan smeken om te gaan kijken. Want dit is echt de meest geweldige kans ooit. Die huizen zijn zooooo mooi.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
We gaan volgende week kijken!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
wauw super :D

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Superrr, ik ben zo blij voor je. Ik hoop dat het wat gaat worden!!!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal