Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding  (gelezen 65097 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Dat zeiden ze bij mij ook. En de woningen die op woningnet staan (en enigszins aan de eisen voldoen) zijn allemaal duurder dan de woning die ik nu aangeboden heb gekregen.
Dat krijg ik natuurlijk al helemaal niet rond..
Ik zou natuurlijk kunnen wachten tot er iets goedkopers komt, maar dan ben ik uiteindelijk nog veel langer bezig denk ik.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Ja, dat denk ik dan ook. En het is de vraag of dat überhaupt langskomt natuurlijk (zeker met 2 slaapkamers).
Wel vervelend, dat toegankelijke woningen zo duur zijn, maar vrees dat er heel weinig aan te doen is..

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
als je woning boven de huur norm komt van belastingtoeslagen kun je toch in aanmerking komen voor huurtoeslag mits de woning dus aangepast is. Hoe het precies zit weet ik niet maar volgns mij gaat dat voor bedragen boven de 700 euro.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Ik hoop gewoon dat je huursubsidie kunt krijgen. Dit huis wat je aangeboden kreeg, lijkt gewoon voor jou bestemd te zijn. Het is alles wat je zoekt in een huisje geloof ik. Ik ga gewoon keihard duimen dat je er een juiste beslissing over kunt gaan maken, en je snel een mooi eigen plekje zult vinden.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Ja klopt Lientje.
Als de woning is aangepast mag je boven de norm van 710 zitten. En dan heb je alsnog recht op huurtoeslag. Maar een senioren woning is niet perse een aangepaste woning. Daarom heb ik de belastingdienst gebeld. Aangezien ik pas 23 ben en toch in een senioren woning moet, wordt dit gezien als aangepaste woning (de WMO moet dan wel even een brief voor mij schrijven waarin ze dit bevestigen). Op deze manier kan ik toch huurtoeslag krijgen.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
He wat fijn, Zwaantje!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #171 Gepost op: 10 april 2015, 19:22 »
fijn :) als staat er maar in dat je een rolstoel gebruikt is het al oké bij ze! Hopelijk gaat het allemaal lukkken je verdiend gewoon een eigen plekje :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #172 Gepost op: 19 april 2015, 14:11 »
Ik mag me hier ook gaan melden. Ik ga dus op mezelf wonen. En dus ben ik hard op zoek naar een woning. We hebben een koopwoning, en ik kan t niet betalen. Dus op zoek naar een huis. Ik probeer een beetje overzicht te krijgen in het hoe en wat van een aangepaste woning.

*even aangepast, eigenlijk zouden we wachten met die info tot het allemaal officieel was..ik had me ff niet bedacht dat dit helemaal openbaar was....sufferd ben ik*
« Laatst bewerkt op: 29 april 2015, 10:21 door rozemarijn »

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #173 Gepost op: 19 april 2015, 22:00 »
Wat naar Roos, kan Nils wel in de woning blijven of moeten jullie het verkopen? Kun je een urgentie krijgen? Of moet je dat nog allemaal uitzoeken?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #174 Gepost op: 20 april 2015, 12:44 »
Dat moet ik allemaal uit gaan zoeken. Niels zou het in principe wel kunnen, in het huis wonen, maar hij is daar al n tijdje niet gelukkig. Dus ik denk dat het huis in de verkoop gaat. En verder....zal vanaf vanavond flink praten regelen en doorpakken worden...

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #175 Gepost op: 20 april 2015, 14:01 »
Pittig. En op zo'n kort mogelijke termijn allemaal? Ik hoop dat je gemeente nu wel meewerkt.
Wil je in principe in dezelfde plaats blijven wonen?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #176 Gepost op: 20 april 2015, 18:09 »
wat naar allemaal roos! hopelijk vinden jullie allebei straks een mooie eigen plekje waar ieder een mooie nieuwe start kan maken.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #177 Gepost op: 24 april 2015, 11:26 »
Zeker pittig! Maar goed ik moet vooruit blijven kijken. Ik hoop en bid inderdaad dat alles niet maanden gaat duren. We kunnen het prima vinden hoor, daar niet van. We zitten elkaar niet in de weg en hebben zelfs plezier soms. Maar dit moet ook geen soort impasse worden. We willen niet voor niets scheiden. In principe maakt mij de plaats niet zo uit. Als ik maar in de buurt van wat familie en vrienden kan wonen, zodat ik een vangnet heb mocht ik mn heup uit de kom hebben en in de gang liggen bijv. Gelukkig blijft N. In mijn leven, dat wil hij...en ik ook, dus als uiterste nood kan ik hem nog altijd bellen. Maar ik moet ook andere oplossingen vinden. En ja verder, ik hoop op een fijn plekje. Maar das afwachten. Volgende week heb ik het intake gesprek...spannend

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #178 Gepost op: 25 april 2015, 09:38 »
spannend roos houd je ons op de hoogte :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #179 Gepost op: 25 april 2015, 21:34 »
Ik hou jullie op de hoogte hoor Lientje!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal