Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding  (gelezen 65245 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #120 Gepost op: 26 september 2014, 17:18 »
Ja, het stomme is zelfs dat ik dat direct gevraagd had; toen moesten ze nog lachen en zeiden ze dat dat "natuurlijk geen enkel probleem" is. Vind het vooral frustrerend dat ik telkens denk te weten waar ik aan toe ben, maar dan toch verkeerde informatie heb gehad.

Nu ook hard op zoek via andere mogelijkheden, maar dat is snel erg duur. Hoop dat we toch snel iets vinden, zodat in ieder geval m'n benen uit de overbelastingssituatie komen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #121 Gepost op: 26 september 2014, 20:34 »
Heek slordig ook, die verkeerde voorlichting.  Ik hoop dat het omgezet kan worden naar bijvoorbeeld gelijkvloerse woning beneden of met lift.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #122 Gepost op: 30 september 2014, 09:17 »
Echt slordig. Ik hoop dat jullie toch snel een goede, betaalbare oplossing kunnen vinden!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #123 Gepost op: 2 oktober 2014, 14:22 »
Erg vervelend, dat het allemaal weer niet blijkt te kloppen.

Wat ik je aan kan raden is goed naar plattegronden van woningen kijken. Hier in de regio werkten ze met een sterren systeem, 3 sterren is rolstoel toegankelijk, rollator doorgankelijk dacht ik. Ik moest een 4 sterren woning hebben (rolstoel toe- en doorgankelijk), maar die bestaan vrijwel niet. Maar als je naar een plattegrond kijkt, is er vaak met een kleine aanpassing nog wel een ster bij te krijgen. Mijn huidige woning was niet doorgankelijk omdat het toilet niet goed bereikbaar was, maar de gemeente heeft een toilet bij geplaatst in de badkamer voor me.

Op die manier heb je meer kans wat te vinden.
Collective madness is called sanity

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #124 Gepost op: 2 oktober 2014, 16:41 »
Ik heb afgelopen week de eisen van de WMO gekregen. Die zijn volgens mij heel redelijk. Heet inderdaad rolstoel toe- en doorgankelijk, maar gaat vooral over toegankelijkheid en omvang van de vertrekken. Kon in ieder geval geen onredelijke eisen vinden, dus daar ben ik wel blij mee!

Ben heel benieuwd hoe alles nu gaat lopen, ze doen wel hun best. Hopen dat die goede bedoelingen ook snel wat gaan opleveren. ;)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #125 Gepost op: 30 oktober 2014, 14:36 »
Ons huis wordt straks nog een stapje toegankelijker! De gemeente gaat akkoord met de traplift, dus straks kan ik ook veilig naar de bovenverdieping.  ;D

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #126 Gepost op: 30 oktober 2014, 14:44 »
Fijn zeg! Komt de slaapkamer van je baby ook boven?

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #127 Gepost op: 30 oktober 2014, 15:00 »
Ja, dat was ook de reden voor de traplift. We hebben één slaapkamer beneden, dus de baby moet wel boven slapen.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #128 Gepost op: 7 november 2014, 19:08 »
Ik heb een woning aangeboden gekregen van de Woningstichting! Morgen om 12 uur gaan we kijken, dus wel spannend. Het ziet er op zich goed uit, voldoet aan bijna alle eisen van de WMO. Enige punt is dat de slaapkamer echt een stuk kleiner is dan in het pakket van eisen stond (11 m2 ipv 16m2). Dat kan wel opgelost worden door het muurtje naar de andere slaapkamer eruit te slopen, dan is het precies 16 m2. Alleen hebben we dan geen extra kamertje meer voor als er in de toekomst een kleintje bijkomt...  Dus we moeten nog even goed gaan puzzelen.
Het is een benedenwoning, niet veel ramen maar wel een grote tuin. Dus dat klinkt wel weer heel fijn! :)

Nu even afwachten of we morgen geen gekke dingen tegen gaan komen. Iemand nog tips waar we op moeten letten?  (Ik gebruik nu binnenshuis een trippelstoel, dus dat kan vrijwel overal wel als het gelijkvloers is. Maar voor de toekomst moet het van de gemeente wel alvast rolstoelvriendelijk zijn.)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #129 Gepost op: 8 november 2014, 03:32 »
Wat fijn dat dat geregeld is, Maaike!

En Leonoor: ik hoop dat de woning je aanstaat! Een woning moet namelijk ook goed 'voelen' en niet alleen op papier goed zijn. Waar je onder andere op moet letten, is of de keuken ruim genoeg is om met een trippelstoel 'uit de voeten' te kunnen, of het toilet rolstoeltoegankelijk is (beetje jammer als je altijd met de deur open op de wc moet zitten, omdat de ruimte te klein is om de deur te kunnen sluiten), geen drempels in de woning, deuren die de juiste kant op open zwaaien (eventueel aan laten passen), een badkamer die toegankelijk is, de toegankelijkheid van een eventuele galerij, de hoogte van de brievenbus en een eventueel intercomsysteem. Spannend hoor!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #130 Gepost op: 8 november 2014, 03:58 »
Bedoel je met n rolstoeltoegankrlijk toilet dat ie groot genoeg is om de rolstoel in mee te nemen? Dan moet ie wel echt groot zijn. :O In normale woningen lukt dat nooit.

Inderdaad ook gewoon kijken hoe t voelt, we gaan 't zien! :)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #131 Gepost op: 9 november 2014, 05:13 »
Bij mij thuis lukt dat ook niet hoor ;). Maar er zit een gangetje tussen de woonkamer en het toilet, dus mocht ik ooit (tijdelijk) niet meer kunnen lopen, dan kan er toch nog een deur dicht tussen mij en eventueel bezoek.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #132 Gepost op: 9 november 2014, 16:30 »
Daarom zit in miva woningen de wc vaak in de badkamer. Een woning moet inderdaad goed voelen en ook voor de toekomst goed zijn.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #133 Gepost op: 11 november 2014, 05:38 »
Wij gaan de woning accepteren! Even getwijfeld door kleine slaapkamers en achterstallig onderhoud, maar gaan het toch doen. Zit zeker potentie in 't huis om het een fijn eigen plekje te maken, en startinvestering zit in vrijwel elk huis. (Vloer, eventueel muren et cetera). 2 december is de overdracht, hopelijk zijn we dan met een maandje klaar en kan ik er vanaf januari vast in.

Ben zo benieuwd hoe 't wordt!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #134 Gepost op: 12 november 2014, 12:55 »
Wat fijn, gefeliciteerd met je woning dan!! Mijn slaapkamer is trouwens ook echt geen 16 m2 hoor! Mijn kant van het bed is toegankelijk, aan de kant van mijn vriend kan ik met rolstoel niet komen. Dus qua inrichting kun je het altijd zelf bekijken, je kunt het zo toegankelijk maken als je zelf wil.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal