Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding  (gelezen 64986 keer)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
De verhuizing komt toch dichterbij dan gedacht. Gister zei de mevrouw van de gemeente nog dat de keuken 12 weken op zich laat wachten. Vandaag hebben P. en ik (ik via skype) de keuken uitgezocht en die man zei dat het max. 3 tot 4 weken is. De woning wordt 28 mei opgeleverd, dus zodra de keuken geleverd is, kan deze geplaatst worden. Dus zeg dat we nog een week of zes moeten wachten totdat we kunnen beginnen met klussen en verhuizen.

We mogen de spullen over laten zetten door een verhuisbedrijf! Super fijn, want ik zag al niet voor me hoe we die enorm zware boxspring in een busje moesten krijgen. En de stofferingsvergoeding is super hoog (dik 2200 euro)! Heel fijn, daarmee kunnen we als het goed de vloer voor de hele woning kopen en de muren klaarmaken!

Ik heb er zin in!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Wauw, wat een riante verhuisvergoeding! Fijn hoor.
Alvast veel plezier gewenst met het uitzoeken van de vloeren, meubels et cetera!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Oh wat fijn! Nu lekker spullen uitzoeken  ;D

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Super zeg!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Wat super! En mocht je hulp nodig hebben...grote bus hier..past van alles in. Dus roep maar als je het nodig hebt.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #110 Gepost op: 16 september 2014, 09:51 »
Ik heb vandaag gehoord dat ik verhuisurgentie krijg! Dus wel blij mee, want thuis is het eigenlijk niet meer te doen met traplopen.
Enige wat nog wel goed wennen is, is dat het om complexen voor 55+ gaat... Dat is het enige aanbod van de woningstichting dat voldoet aan de WMO-eisen. Ze vonden het bij de woningstichting dus ook wel een beetje vervelend dat het zo moet, maar we komen dus tussen de oude(re) mensen terecht. Komt vast goed, maar voor nu nog even wennen aan het idee. (a) Zijn er hier meer mensen die in zo'n complex zitten?

En hopelijk de komende jaren snel meer gaan verdienen, zodat we naar een koopappartement kunnen dat we zelf kunnen aanpassen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #111 Gepost op: 16 september 2014, 13:02 »
Even wennen inderdaad maar lijkt me wel fijner als je een huis hebt waar je je ook daadwerkelijk goed kan voortbewegen hihi. Ik heb er geen ervaring mee. succes!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #112 Gepost op: 17 september 2014, 22:31 »
Ik heb zelf een miva woning in een gewone wijk, maar ik ken meerdere mensen die in 55 plus of senioren woningen wonen en dat goed bevalt. Vaak zijn die buurtbewoners vrij sociaal.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #113 Gepost op: 18 september 2014, 08:52 »
Blij om dat te horen! :) Hoop gewoon dat ik snel op n goed plekje zit, en dat de mensen idd meevallen en aardig zijn. (En niet doorschieten, want hoef ook weer geen aai over m'n "prachtige krullen", haha. Gebeurt ook nog wel eens.)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #114 Gepost op: 18 september 2014, 13:03 »
ik woon ook in een 55+ woning maar dan gewoon midden in de woonwijk waar van alles en nog wat door elkaar heen woont. maar de 55+ woningen hebben vaak een grotere badkamer en dan kom je al snel op zo woning uit.
je moet op bepaalde plekken in het huis 360 graden kunnen draaien met je rolstoel. anders is het geen geschikte woning. en keuren ze hem af.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #115 Gepost op: 18 september 2014, 16:03 »
Ik zit in een gebouw dat half senioren woningen is, en half starterswoningen. Ik heb meer vrienden gemaakt onder de senioren dan onder de starters moet ik zeggen. Van de starters ken ik maar eens stel, maar de senioren dat is gewoon een hele gezellige groep. Iedereen kent elkaar, ze zijn altijd bereid elkaar te helpen (op de kat passen bijvoorbeeld), en komen regelmatig bij elkaar over de vloer. Ze weten ook precies wie wel en niet van de verzorging zijn hier, en houden een oogje in het zeil.

Dat zegt natuurlijk niks over het complex waar jij in terecht komt. 100m verderop staat zo'n zelfde flat hier, met een zelfde verdeling, maar daar kent niemand elkaar. Mij bevalt het in ieder geval wel zo :)
Collective madness is called sanity

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #116 Gepost op: 25 september 2014, 19:17 »
Toch weer gedoe helaas.
We mogen nu waarschijnlijk toch niet in een seniorenwoning, omdat je daar geen kinderen mag hebben. En ik weet natuurlijk niet of we een kind krijgen, maar je huis uit gezet worden als je zwanger bent is ook geen optie. (En je kan natuurlijk best wat plannen, maar 'ongelukje' kan altijd.) Dus de woningstichting vindt 55+woning toch geen goed idee. Ze gaan nu kijken of ze de urgentie nog kunnen omzetten naar iets anders, maar dat is nog afwachten...

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #117 Gepost op: 25 september 2014, 22:06 »
Wat een gedoe.  :/

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #118 Gepost op: 26 september 2014, 09:52 »
tjonge wat een gedoe inderdaad

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Alles omtrent woningen, verhuizen, voorrangsverklaring en verhuisvergoeding
« Reactie #119 Gepost op: 26 september 2014, 16:31 »
Wat jammer dat het nu toch niet doorgaat! Ergens klinkt het wel logisch dat ze per se geen baby's bij senioren willen hebben, maar wel jammer dat ze dat niet meteen konden zeggen.

Hopelijk vinden jullie snel wat anders!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal