Zenuwpijn en tintelingen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Zenuwpijn en tintelingen  (gelezen 26481 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Zenuwpijn en tintelingen
« Gepost op: 6 augustus 2011, 21:42 »
Hallo,

Ik heb de laatste tijd meer en meer last van tintelende benen en/of zenuwpijn in mijn benen. Wie herkent dit? Het is niet zo dat er (altijd) een wervel verkeerd staat of een heup niet lekker zit. Ik vraag me af of jullie ook last hebben van tintelende ledematen, zonder dat er sprake is van een (sub)luxatie.

Groetjes

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2011, 23:15 »
Ik heb dat al bijna 6 jaar, het verergert wel als mijn bekken of een van de L wervels scheef staan, maar het is er per defenitie altijd.
Tintelingen heb ik m.n als ik iets fout heb staan in een wervel.
Ondertussen heb ik wel een klapvoet(peroneusparese) links, en geen gevoel meer in een groot gedeelte van mijn linker voet /en een klein stukje van de buitenrand van mijn rechter voet, en aan de achterkant van mijn benen zitten 'knijpproof' stukken. De rest doet kwa gevoel dubbel zijn best en als de pijn(of brandgevoel) heel heftig is kan ik geen dekens op mijn benen hebben.
Slik al jaren ondertussen Lyrica (dat is een middel tegen zenuwpijn) dat topt de pijn redelijk af, maar weg gaat het er niet mee.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2011, 08:24 »
Het is wel erger als een wervel verkeerd staat, maar vaak heb ik het ook zonder aanleiding. Vooral mijn grote teen kan er 's avonds in bed wat van en dat klinkt heel klein want het zijn maar 2 tenen maar het is gewoon echt heel irritant en kan me dan echt uit mijn slaap houden.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2011, 09:36 »
Ja ik heb het ook zonder dat er iets verkeerd staat soms, maar meestal is er wel iets aan de hand als het gaat tintelen.
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #4 Gepost op: 7 augustus 2011, 11:54 »
Ik heb tintelen meestal alleen als er iets verkeerd staat, of bij een slechte doorbloeding.
Maar zenuwpijn heb ik nu al een paar maanden, in mijn rechter been stekend/naalden, tot aan mijn voet.
En ik mijn linker been een zeurend gevoel in mijn bil en bovenbeen. En volgens mij staat er niks echt scheef.
Er staat wel eens een wervel scheef, of mijn bekken. Maar als het weer recht staat voel ik het nog steeds.
Nu krijg ik nog een MRI maar ik verwacht dat daar niks uit komt..

Ondertussen heb ik wel een klapvoet(peroneusparese) links, en geen gevoel meer in een groot gedeelte van mijn linker voet /en een klein stukje van de buitenrand van mijn rechter voet, en aan de achterkant van mijn benen zitten 'knijpproof' stukken. De rest doet kwa gevoel dubbel zijn best en als de pijn(of brandgevoel) heel heftig is kan ik geen dekens op mijn benen hebben.

Hoe komt je aan een klapvoet? Dat kan toch niet zonder aanleiding ontstaan?
Als ik te veel heb gelopen heb ik namelijk dat ik mijn rechter voet niet meer goed kan optillen, en hij sleept dan over de grond. Ook ga ik er dan snel doorheen en de zijkant/bovenkant van mijn voet is dan gevoelloos.. Lijkt op een 'tijdelijke' klapvoet.

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #5 Gepost op: 7 augustus 2011, 12:49 »
Ik heb een klein beetje op kop in een auto gehangen. Daarbij is een klein stukje wervel afgeknapt( sequester)dat ligt ik dacht ergens bij l4-l5. Ps dat is in2000 gebeurd en weet ik pas sinds 2006 mijn toenmalige neuroloog zette me na mri buiten de deur met " alles zit tussen de oren" , toen ik na jaren verslag opvroeg bleek er dus wel degelijk war te zien. Stuk bot is al ingedroogd. Komt bij dat door vaak scheefstaand bekken en wervels dat iets te vaak tegen de zenuwbanen aandrukt. Ik heb als ik de brace afheb dus een lichte spitsvoet met varuskanteling. Op mijn site in het breigedeelte is dat op sommige sokfotos te zien.

Offline Anietje23

  • Newbie
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2011, 15:45 »
Ooh, jep dat heb ik ook. In vingers en bij mijn mong/oog. Lastig is dat soms... soms is het ook een tijdje weg.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2011, 18:13 »
Wow Jenneke dat is best heftig! Ik haat het als artsen denken dat je je aanstelt  ::)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2011, 10:17 »
En daar sluit in me bij aan Zwaantje

Offline Yoshi

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2011, 21:20 »
Dit herken ik echt wel!!!
ik heb ook vaak tintelende ledematen,
en mijn duim is zelfs geveollloos ze dachten dat dit kwam doordat er in mijn pols een aantal botjes verkeerd stonden die zijn allemaal goed gezet maar het ging/is nog niet weg.
Heel af en toe voel ik iets onderin me duim maar dit is dan verstoord als ik iets vastpak dat het dan ineens enorme pijn geeft het is heel vreemd!!
Hetkend iemand dat ook?
Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.
Albert Einstein

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #10 Gepost op: 20 augustus 2011, 22:22 »
Mijn linkerbeen (en rechterbeen deels ook) zijn gevoelloos en de kracht is ook weg. Ook kan ik het niet actief bewegen. Artsen schrijven dit toe aan een conversiestoornis, maar laatst zei er weer eentje dat het ook wel eens bij de EDS zou kunnen horen. Nou, als je het snapt mag je het zeggen, hihi ;)
Vaak valt ook mijn rechterarm ´in slaap´, maar dat is bij mij vaak wel direct terug te voeren op een luxatie.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #11 Gepost op: 21 augustus 2011, 02:40 »
Yoshi, wat jij zegt over je duimen dat heb ik ook, is gestart nadat ik ze op meerdere plekken geluxeerd heb. Meestal betekent dat dat ze niet goed staan (bij mij dan he?).

@Pino lastig dat er geen duidelijk antwoord gegeven kan worden, ik ken het probleem wel. Op het moment dat een klacht niet goed begrepen wordt is het standaard psychosomatisch, maar dat kan een lichamelijke oorzaak ook nooit 100% uitsluiten...
Collective madness is called sanity

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #12 Gepost op: 21 augustus 2011, 08:38 »
Ik heb ook dus ook tintelingen en weg vallen van het gevoel in mijn benen. van af mijn tenen tot aan mijn heupen. Tis net of er een laagje tussen zit. Net als of ligt er een dik kussen op je been. en je duwt er dan op dus je voelt wel iet maar heel weinig. En op mijn li boven been zit een vlek die helemaal doof is.Wel heb ik er nog kracht in zitten om iets te lopen of te staan.
En zou uit het niets kan ik gigantische pijnsteken ik mijn benen krijgen. net als zitten ze er met messen in te steken.

Verder heb ik tintelingen in mijn handen. en verminderd gevoel! Dit heeft al voor de nodige  brandblaren gezorgd.
Ik moet er dus altijd mee uit kijken!

Mijn reva vind het vreemde symptomen maar horen niet bij  hms/eds
En mijn neuroloog vind dat het er wel bij hoort!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #13 Gepost op: 21 augustus 2011, 08:43 »
Zenuwpijn en tintelingen heb ik tot nu toe alleen maar last van in mn benen. Dat komt dan meestal door een verkeerd zittende heup of bekken. Krachtsverlies en gevoelsstoornissen horen daar ook bij, maar dat is volgens de artsen niet erg zolang t maar weer weg gaat.

Een stuk van mijn bovenbeen is wel heel vaak doof (misschien wel permanent? ik let er niet zo op) dat weet ik omdat ik de trilstand van mn telefoon niet opmerk als hij op mn been ligt  ???

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #14 Gepost op: 21 augustus 2011, 10:13 »
@Pino lastig dat er geen duidelijk antwoord gegeven kan worden, ik ken het probleem wel. Op het moment dat een klacht niet goed begrepen wordt is het standaard psychosomatisch, maar dat kan een lichamelijke oorzaak ook nooit 100% uitsluiten...
Ze mogen het zelfs pas psychosomatisch noemen als ze zeker zijn dat het niet een lichamelijke oorzaak heeft. En ook mag het alleen door een psychiater gesteld worden. Dus als een arts in het zh het zo maar zegt, omdat hij er niet uit komt is het mi een tekortkoming van de arts. Bij mij is ooit ook zo iets geschreven (zonder mij in te lichten), omdat het revalidatie programma niet werkte bij mij. De reva-arts wilde toen niet toegeven dat hun methode niet bij mij zou kunnen werken. En ook kon ze maar niet snappen dat ik van heel warm weer achteruit ga. En dus zou ik een somatisatie stoornis hebben. Iets wat ik echt niet heb (is bevestigd door de GGZ).

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal