Zenuwpijn en tintelingen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Zenuwpijn en tintelingen  (gelezen 26522 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #30 Gepost op: 1 augustus 2012, 21:59 »
Aja, het stimuleren van de huid! Is inderdaad een goed middel tegen pijn. Eigenlijk tegen alle soorten pijn, niet alleen zenuwpijn. Maar fijn dat het daarbij ook werkt! Aaien, strelen, blijkbaar ook borstelen... Goede tip! "Counterirritation" werd het in mijn studieboek genoemd. Als ik veel kniepijn heb, eventueel met uitstraling, geef ik (als het tijdens het tennissen gebeurt) met mijn racket een welgemikte tik tegen de zijkant van mijn knie. Dan voel ik gelijk de andere pijn minder.

Maar super dat het borstelen zo langdurig helpt!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #31 Gepost op: 1 augustus 2012, 22:27 »
Ja idd! Je geeft de zenuwen gewoon iets anders te doen. Aaien en strelen werkt niet echt bij mij. Bij sommige pijnen maakt dat het juist alleen maar erger! Het moeten diepe/zware huidstimulaties zijn.

Een tik met je tennisracket is ook een goede haha. Ik ga met mijn hoofd bonken als ik HEEL erg veel pijn heb (vind J. niet zo leuk) en ik ga andere mensen pijn doen (vind J. ook niet zo leuk, want hij is het vaste slachtoffer). Dan ga ik slaan en knijpen  :bloos: Gelukkig heb ik dan niet zo veel kracht, maar dat afleidende werkt wel een beetje. En gedeelde smart is halve smart, dus ik vind dat gedeelde pijn ook halve pijn is. Is J. het niet altijd mee eens. Gek he

Martinuzje

  • Gast
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #32 Gepost op: 1 augustus 2012, 22:45 »
Dat wat je zegt van de druk Wendela, kan ik wel herkennen. Als ik echt last van mijn rug heb, vraag ik wel eens aan G. of hij ff op me rug wil gaan zitten. Heb het nagevraagd bij de fysio en die zei dat het af en toe wel mag als het verlichting brengt. Dan is de holling er ff uit en staat er weinig spanning op, dus verlichting brengt het echt wel! Maar niet te vaak, want dan heb ik weer wervels die alle kanten opschieten behalve de goeie....

Voor de rest inderdaad afleidingspijn wel fijn af en toe... Ik doe het ook wel regelmatig... Als ik echt heel veel pijn heb dan wil ik wel eens op mijn vingers gaan bijten (vooral bij hoofdpijn) of heb ik de stomme neiging om mijn enkels bijna naar de knoppen te trappen... Maar dan ben ik in ieder geval even die andere pijn kwijt...

Lotte

  • Gast
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #33 Gepost op: 2 augustus 2012, 06:30 »
Die dingen die jullie zeggen herken ik mij totaal niet in! Als ik echt veel pijn heb werkt er maar 1 ding: blijf van me af! dan kan ik echt niks hebben.
Ik weet nog wel toen ik weeën had die allemaal maximaal in mijn rug zaten, ben ik op mijn eigen knokkels gaan liggen (vuisten maken) maar echt niet dat manlief mocht helpen! Wat ik van heel veel heb gehoord dat de man ging duwen enzo...

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #34 Gepost op: 2 augustus 2012, 10:45 »
Hangt er vanaf, gewone aanraking vind ik vreselijk als ik pijn heb.  Bij migraine aanvallen moet liefst iedereen opdonderen. En om dan afleiding te hebben van de pijn ga ik idd hoofdbonken ( is in ieder geval andere hoofdpijn) op mn lip bijten...en die borstel is echt fijn!! En dat mag dan wel. Aanraking met t doel pijn verminderen vind ik dan oke, maar verder niet hoor... Enne wendela...ik herken t hoor...anderen pijn doen...delen in de pijn idd..mja is niels het ook niet mee eens hahaha

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #35 Gepost op: 2 augustus 2012, 10:57 »
Ik heb er vorig jaar tijdens een zh-opname nog een heel gesprek met een anesthesist van de ic over gehad.(hij was altijd met rook-maatje in het rookhok en door mijn vele opnames bijna vriendschap,haha.Maar het rook-hok is vorig jaar gesloten en nu alleen maar buitn,dus einde vriendschap)
Maar goed,hij zei dat je hersenen maar 1 soort pijn tergelijkertijd kunnen registreren,dus dat afleidingspijn idd. een probaat middel is om de bestaande pijn niet te voelen.Helaas werkt het maar kortdurend en zal de ergste pijn al snel weer de overhand krijgen.

@Wendela,wel flauw van J hoor,je mag ook niks :P
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #36 Gepost op: 2 augustus 2012, 15:36 »
Een paar jaar geleden toen ik aan mijn pink geopereerd was heb ik ook op een andere vinger gebeten om de pijn te verspreiden. Hielp goed idd. Was ook om die paar uur nog te kunnen overbruggen om de poli te kunnen bellen. Mijn pink bleek klem te zitten in het gips wat ik toen had. De pijn werd gelijk minder toen dat af was.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #37 Gepost op: 3 augustus 2012, 15:10 »
Ik herken het ook wel, met zenuwpijn in mijn benen werkt het echt nier (minste aanraking doet al behoorlijk pijn), maar in mijn nek wel. Ik druk vaak hard op de triggerpunten in mijn spieren waarna de pijn eventjes minder is. Maar lang duurt dat niet helaas, max 1 minuut.
Collective madness is called sanity

Offline christine-h

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
  • geniet van de mooie dingen!
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #38 Gepost op: 21 oktober 2012, 22:00 »
bij de normale dagelijkse pijntjes di er eigenlijk altijd zitten helpt beplaade aanraking wel indd omdat je je zinnen dan verzet en even het lekkere masseren of aaien voelt.

de overbelastingspijnen daar helpt niet tegen je kunt wrijven en masseren tot je een ons weegt maar niets helpt. wat ik dan wel eens gebruikte was paracetamol met codeine dat zorgde er voor dat de scherpe randjes van de pijn afgingen en ik tenminste wel kon slapen. nu mag dat alleen niet omdat ik borst voeding geef.

maar ik herken indd de tintelingen maar zeker ook de zenuwpijnen. hebben jullie ook weleens dat je de zenuwknooppunten voelt. dus die in je buik die tegelijkertijd steekt met die in je voet etc.

ik heb vaak gewoon de zenuwsteken en pijnen zonder echte redenen. (gewoon overbelast denk ik en fysio dan maar)

maar ik heb het ook als er een gevricht is ontvricht enzo het soms niet goed zit of er weer eens een belletje tussen zit zenuwpijnen. soms op een plek soms uitstralend.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #39 Gepost op: 22 oktober 2012, 13:18 »
Oh ik lees nu pas je berichtje over de borstel, Wendela! Fijn dat dat zo goed helpt. Als ik zenuwpijn in mijn benen heb, kan ik echt geen aanrakingen hebben. Ik ga al door de grond door bijvoorbeeld een laken over mijn benen of kleding. Ik ga mezelf dan maar niet martelen met een borstel. Het enige wat helpt is heel hard huilen  ;D

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #40 Gepost op: 22 oktober 2012, 22:49 »
Het werkt bij mij ook niet altijd, maar soms zijn die diepe sterkte wrijvingen net even genoeg om een alternatieve prikkel door die zenuw te lijden.

Maar eergister was het dus weer zo erg (was niet alleen zenuwpijn) dat ik alleen nog maar kon meppen op mijn hoofd  :-[ Gelukkig helpt J. er me heel goed doorheen op zo'n moment. Het heeft wel uren geduurd, alles bij elkaar gejankt en uiteindelijk hebben hoge doseringen tramadol toch geholpen. Morgen maar even over hebben met de huisarts want dit soort "aanvallen" krijg ik dus vaak als ik probeer te minderen met de tramadol. Dan sla ik een dosering over en dan komt het er zo hard doorheen dat ook een borstel niet meer helpt.

Offline Lianneollie

  • Newbie
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
slapende en tintelende armen, benen, handen en voeten
« Reactie #41 Gepost op: 19 november 2012, 17:19 »
Ik weet niet of dit topic al bestaat, maar ik heb als ik in bed lig binnen een minuut slapende handen en voeten en mijn armen en benen beginnen te tintelen, vaak naar aanleiding van een te hoge spierspanning.. Herkennen jullie dit? Het is een heel naar gevoel, maar als ik dan even ga lopen neemt het langzaam af, maar als ik wil gaan slapen is dat eigenlijk geen optie.. Iemand nog tips?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #42 Gepost op: 19 november 2012, 17:28 »
Een dergelijk topic bestond idd al dus ik heb je bericht samengevoegd. Misschien kan je hier wat info vinden of kunnen leden op je vraag reageren.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: slapende en tintelende armen, benen, handen en voeten
« Reactie #43 Gepost op: 19 november 2012, 17:42 »
Ik weet niet of dit topic al bestaat, maar ik heb als ik in bed lig binnen een minuut slapende handen en voeten en mijn armen en benen beginnen te tintelen, vaak naar aanleiding van een te hoge spierspanning.. Herkennen jullie dit? Het is een heel naar gevoel, maar als ik dan even ga lopen neemt het langzaam af, maar als ik wil gaan slapen is dat eigenlijk geen optie.. Iemand nog tips?

Misschien zitten je zenuwen dan toch ligt beklemd. Misschien even kijken naar je houding?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Zenuwpijn en tintelingen
« Reactie #44 Gepost op: 17 december 2012, 23:53 »
Ik heb een paar rustmomentjes per dag dat ik wil liggen, omdat ik het gevoel heb dat mijn hoofd te zwaar is. Krijg dan enorm nek pijn en rugpijn en wil mijn hoofd dan graag neerleggen.
Als ik liggend op mijn laptop of telefoon zit dan worden de buitenkanten van mijn handen binnen no time doof/tintelen. Iemand die dit herkend? Ik heb het momenteel ook. Misschien heeft het met ellebogen te maken.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal