Hulphond
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Hulphond  (gelezen 64396 keer)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #15 Gepost op: 14 april 2012, 19:18 »
Mooie hond zeg, duidelijk gefokt om te werken. Ik vind die labradors en goldens uit showlijnen zo lelijk log. Dit is hoe het er uit hoort te zien. Mooie slanke bouw en veel aandacht voor de baas en dus voor het werk.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Hulphond
« Reactie #16 Gepost op: 14 april 2012, 19:27 »
Mooie hond zonne! Ik ben blij dat het zo goed gaat met jullie.

Ik zit nog steeds te twijfelen over een hulphond (voorlopig sowieso niet, maar blijft voor de toekomst wel nog een optie). Ik ben van plan om langs de hulphonden workshop te gaan op de support beurs.
Collective madness is called sanity

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #17 Gepost op: 14 april 2012, 19:28 »
mooie hond!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #18 Gepost op: 14 april 2012, 21:25 »
Mooi hond. Ook leuk om te zien hoe die naar zijn baasje kijkt ;D Hopelijk beleeft je er profijt maar ook zeker plezier van

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #19 Gepost op: 14 april 2012, 23:28 »
Mooie hond. En mooi om te zien ook. Ben zelf helemaal gek op honden Hihi. Leuke foto.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Hulphond
« Reactie #20 Gepost op: 15 april 2012, 14:21 »
Mooie hond zeg, duidelijk gefokt om te werken. Ik vind die labradors en goldens uit showlijnen zo lelijk log. Dit is hoe het er uit hoort te zien. Mooie slanke bouw en veel aandacht voor de baas en dus voor het werk.

Het is dan ook geen zuivere labrador, maar een kruising labrador/labradoodle (wat weer een kruising is tussen lab en poedel) uiteindelijk heeft ze dus driekwart labrador en éénkwart poedel in zich, vandaar dat ranke, slanke lijf, hogere poten en smaller koppie! En ze is zooooooooooooo lief en behulpzaam!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #21 Gepost op: 16 april 2012, 13:19 »
@Zonne: Duurde het aanvragen van een hulphond lang? Of was er al redelijk snel een hond die geschikt was voor jou en waarmee je aan de slag kon.

Ik zit nl ook wel eens aan een hulphond te denken. Maar dan misschien meer een seizure dog, of een kruising tussen een hulphond en seizure dog:P
Mijn vriend had al een hond toen ik bij hem introk, die is tien jaar oud. Opzich heel gehoorzaam maar zodra ze afgeleid is luisterd ze gewoon niet meer naar mij. Ik kan ook niet met haar naar buiten want dan trekt ze me zo de bosjes in. :lachen: Maar dat vind ik dus wel jammer.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Hulphond
« Reactie #22 Gepost op: 16 april 2012, 17:04 »
Ik ben in september 2010 begonnen met de aanvraag samen met een ergotherapeute. Begin december 2010 had ik de praktische indicatie met een medewerkster van Stichting Hulphond en half december hoorde ik dat ik in aanmerking kwam voor de hulphond. Normaal moet je dan ook nog toestemming hebben van je zorgverzekeraar, maar ik ben verzekerd bij Agis en dat is de enige zorgverzekeraar die de aanvraag niet ook nog wil beoordelen, maar er vanuitgaat dat als alle papieren er zijn inclusief de praktische indicatie van een hulphonden organisatie die goedgekeurd is door hen en daar een positief advies uit voortgekomen is, het dan gewoon goed is. Dus die procedure hoefde ik niet af te wachten.
Daarna was het lange wachten. In augustus 2011 werd ik gebeld en eind augustus was het matchbezoek met de hond. Toen dat leek te klikken werd ze nog intern getraind op specifieke dingen voor mij en begin november kwam de instructeur een paar keer met de hond bij mij thuis trainen. Ze trekken daar normaal 4 tot 6 weken voor uit, bij mij bleef de hond al na 2 weken hier en dat ging zo goed dat ze nooit meer is weggegaan. Ik krijg ook sinds januari geen begeleiding meer van die instructeur, omdat ik het zelf prima kan (verder trainen met de hond) en ben sinds dat moment overgedragen aan de externe begeleidster, die ongeveer om het half jaar even komt kijken hoe het gaat en bereikbaar is voor vragen en bij calamiteiten.

Overigens worden seizure honden bij mijn weten niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #23 Gepost op: 17 april 2012, 08:26 »
Zwaantje, ik raad je aan om even te informeren bij Bulters-Mekke, zij doen training van gewone hulphonden, maar ook autihonden en signaalhonden. Omdat je zelf je hond opleidt, is er individueel veel mogelijk. Seizure honden worden inderdaad niet los vergoed, maar een combinatiehond telt als een gewone hulphond. Dan zou je de aanvraag doen op basis van adl-assistentie, en tijdens de training daarnaast ook aandacht besteden aan aanvallen herkennen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #24 Gepost op: 17 april 2012, 14:23 »
@Zonne: Duurt wel lang dan he :S Bedankt voor je uitleg in ieder geval.

@Marielle:Bedankt voor de tip! Ik die site eens op mijn gemakje doorlezen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #25 Gepost op: 17 april 2012, 20:09 »
Dus dan zou je bij Bulters-Mekker ook sneller aan de slag kunnen met trainen? Omdat je eventueel ergens een eigen hond vandaan kunt plukken.. En dus niet hoeft te wachten.
Ik zit daar een beetje mee namelijk. Ik moet stoppen met mijn opleiding dus ik kom thuis te zitten wat ik erg eng vind met mijn aanvallen (en verwondingen die ik daardoor oploop). Dus als het nog een jaar duurt zit ik met een probleempje

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Hulphond
« Reactie #26 Gepost op: 17 april 2012, 20:13 »
Ja, dat schijnt mogelijk te zijn ik weet dat er zo namelijk ook een boxer is die hulphond in opleiding is gaan doen via bultes en mekke.
« Laatst bewerkt op: 17 april 2012, 20:22 door Ilona »

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #27 Gepost op: 17 april 2012, 22:00 »
Wanneer je zelf een hond gaat opleiding en je neemt hem als pup in huis, zul je er de eerste maanden/het eerste jaar ook nog niet zo veel aan hebben vrees ik. Het is inderdaad slim om in de tussentijd naar een andere oplossing te zoeken, tot je een goed getrainde hond hebt.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #28 Gepost op: 17 april 2012, 22:28 »
Daar heb je gelijk in Marianne, maar je hoeft niet per se een pup te nemen. Liever niet zelfs, de honden moeten om goedgekeurd te worden een medische keuring halen, en heupdysplasie is pas goed te beoordelen bij honden als de honden al wat ouder zijn. Als je veel tijd investeert in een pup en uiteindelijk haalt hij zijn keuring niet, dan is dat sneu. Ik heb destijds toen ik er zelf mee bezig was ook gesproken met een hulphondenschool. Zij raadden voor EDS aan om naar bijvoorbeeld een golden retriever te kijken (of een retrieverkruising), en dan liefst een herplaatser van ongeveer een jaar.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Hulphond
« Reactie #29 Gepost op: 18 april 2012, 08:20 »
Daar heb je gelijk in Marianne, maar je hoeft niet per se een pup te nemen. Liever niet zelfs, de honden moeten om goedgekeurd te worden een medische keuring halen, en heupdysplasie is pas goed te beoordelen bij honden als de honden al wat ouder zijn. Als je veel tijd investeert in een pup en uiteindelijk haalt hij zijn keuring niet, dan is dat sneu. Ik heb destijds toen ik er zelf mee bezig was ook gesproken met een hulphondenschool. Zij raadden voor EDS aan om naar bijvoorbeeld een golden retriever te kijken (of een retrieverkruising), en dan liefst een herplaatser van ongeveer een jaar.

IK wou met de boxer alleen maar aangeven dat er veel mogelijk was. Ik als boxer gek had dit toevallig opgevangen momenteel is dit nog maar de enige in nederland! OP youtube staat wel een filmpje over hulphond zippo!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal