Hulphond
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Hulphond  (gelezen 64404 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hulphond
« Reactie #195 Gepost op: 21 mei 2015, 10:09 »
Wat fijn Lien. Ik hoop op een lief hondje voor je, die je goed kan gaan helpen!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Hulphond
« Reactie #196 Gepost op: 21 mei 2015, 20:49 »
ja ben echt benieuwd wat er uit gaat komen. en of ik er voor in aanmerking ga komen.

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #197 Gepost op: 23 mei 2015, 12:51 »
Oh lientje wat fijn! kun je eindelijk verder!

Hoop echt voor je lientje, dat je in aanmerking komt. Ik duim voor je!


zwaantje, ik heb nog geen stichting gevonden, meeste zijn te ver weg helaas...wellicht nog eens waard om rond te kijken. En ik denk niet dat ik in aanmerking kom, ik gebruik niet altijd mijn rolstoel, en PTSS hulphond is alleen voor veteranen...en ik heb ptss gekregen van wat anders. haha ze blijven altijd je baby, hoe groot ze ook worden  ;D heb al gehoord dat puppy zijn zo voorbij is..als het lukt om uit te vinden hoe het moet zou ik foto kunnen plaatsen als ik haar heb.

Ik kan haar volgende week zaterdag 30 mei gaan ophalen als alles goed gaat. Ze is net door raad van beheer gechipt (ergens deze week), en fokker zei dat ze deze week werd ingeeint voor parvo/weil en dan na 5 dagen mag ze mee.... Heb van fokker royal canin advies gekregen om te gaan voeren.

 

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #198 Gepost op: 25 mei 2015, 10:47 »
Maar je gaat de hulphond zelf trainen? Als je geen hulp krijgt van een bedrijf/stichting mag de hond niet overal mee naar toe omdat het geen officiële hulphond is he. Ik heb hulp van stichting Bulters&Mekke: www.bultersmekke.nl
En zij komen gewoon aan huis.. Dan is het probleem van 'te ver weg' opgelost. Maar goed dan moet je wel eerst een aanvraag doen enz.

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #199 Gepost op: 30 mei 2015, 12:13 »
klopt helemaal, ik ga er nog over nadenken, heb m'n pup nog niet, fokker heeft andere entingen gedaan, nu moet ik dus langer wachten. Ik haal haar nu maandag op als goed is.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Hulphond
« Reactie #200 Gepost op: 30 mei 2015, 18:56 »
nou heb woensdag eindelijk de papieren verstuurd het wachten is nu begonnen :)
hoop dat je ook wat vind bloempje wat bij je past.

eigenlijk best wel spannend allemaal.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #201 Gepost op: 30 mei 2015, 23:23 »
InderdAd spannend Lientje. Hou je ons op de hoogte?

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #202 Gepost op: 8 juni 2015, 09:56 »
oh lientje wat spannend! zou het lang duren voordat je wat hoort?  :)

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #203 Gepost op: 8 juni 2015, 10:52 »
vergeet helemaal update te schrijven. Hier is de pup er inmiddels een weekje, en gaat met ups en downs. Ben inmiddels volledig gesloopt, mijn ouders zouden mij helpen maar mijn broertje heeft een depressie en ze komen er niet aan toe. Heb dus ook zware week gehad. De pup is inmiddels wel redelijk zindelijk en kan ''zit'' ''down'' ''poot'' ''wacht'' ''los'' ''pipi (plassen)'' En netjes zitten voordat ze de bench uit mag... Op moment heeft ze wat problemen met eten, de pup brokken wil ze dus niet meer hebben.....
Volgens de fokker gaat ze wel weer eten wanneer ze zin heeft. Ben al op verschillende plekken geweest, en pup heeft kennis gemaakt met allemaal dieren,situaties en verschillende mensen. 1 vervelend puntje ze blaft tegen elke hond die ze tegenkomt, echt angst blaffen, ik kijk het nog even aan of ik ga advies vragen bij gedragstherapeut.


Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hulphond
« Reactie #204 Gepost op: 8 juni 2015, 11:26 »
Kijk aan. Wat een snelle leerling. Jammer van t blaffen naar andere honden. Misschien is het een idee om af te leiden zodra er geblaft word? Of kijken bij de homd zodat de pup leert dat t niet eng is? Ik ben geen expert verder hoor..ik denk alleen even mee...

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #205 Gepost op: 8 juni 2015, 17:35 »
dat probeer ik nu, afleiden maar het is echt puur onzekerheid dus gaat blaffen dit schijnt bij te trekken, volgens een hondentrainster. Ben echt blij dat ze zo'n snelle leerling is. Ze heeft me wel een beetje gesloopt maar het is het dubbel en dwars waard, ook met ptss helpt ze enorm door er alleen maar te zijn  (L)

Vandaag zijn we naar de stad geweest, heeft ze kennis gemaakt met winkels, en politieagenten haha en natuurlijk veel heel veel kindertjes.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Hulphond
« Reactie #206 Gepost op: 11 juni 2015, 22:24 »
dinsdag gesprek met de stichting :)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #207 Gepost op: 12 juni 2015, 11:16 »
Ik denk niet dat ze uit zichzelf niet meer zal gaan blaffen, tenminste ik zou er niet van uit gaan. Ik weet hoe moeilijk het is om dat geblaf weer af te leren als het er eenmaal in zit (ik vind het héél moeilijk). Misschien helpt het  juist als jij, als "baas" zijnde, haar juist leert dat het nergens voor nodig is om onzeker te zijn of te blaffen. Ik zou er nu al aan gaan werken nu ze nog heel jong is en snel dingen op pakt. Maar je kunt inderdaad het best advies van een trainster daar in vragen, beetje jammer als ze dan zeggen dat het vanzelf wel weer bij trekt (zou best kunnen dat dat zo is hoor, maar stel dat het niet zo is.. Beter geen risico nemen wat dat betreft, bij een hulphond)

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #208 Gepost op: 13 juni 2015, 11:08 »
oh lientje wat spannend!  ;D Laat je ons ook weten hoe het gegaan is?


Klopt zwaantje, heb contact gehad met een trainster en tips gekregen om er mee om te gaan, veel contact met andere honden, en afleiden, dus niet negeren of correctie geven maar afleiden...om zo blaffen voor te zijn. Gaat goed komen hoop ik  :laugh:

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #209 Gepost op: 12 juli 2015, 18:01 »
Lientje, hoe is je gesprek afgelopen..oh ben niet nieuwgierig  :bloos:

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal