Hulphond
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Hulphond  (gelezen 64548 keer)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #135 Gepost op: 22 oktober 2014, 10:57 »
Gefeliciteerd Zwaantje en Snowie!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #136 Gepost op: 22 oktober 2014, 17:22 »
 :feest2:

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #137 Gepost op: 13 november 2014, 12:53 »
Vandaag is het zo ver! Duimen jullie ?  ;D

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #138 Gepost op: 13 november 2014, 16:11 »
Geslaagd!  ;D

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #139 Gepost op: 13 november 2014, 16:21 »
Gefeliciteerd! Heerlijk, is toch even heel goed nieuws tussendoor.

 :feest:

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Hulphond
« Reactie #140 Gepost op: 15 november 2014, 16:06 »
Wat goed! Gefeliciteerd! ;D
Collective madness is called sanity

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #141 Gepost op: 24 november 2014, 22:05 »
Zwaantje is klaar, en Happy en ik gaan beginnen :) Zelfde stichting, zelfde trainster. We lossen elkaar dus af :)
Voor degenen die mij niet op FB kennen: Happy is mijn 'rescue dog': ze heeft een verleden van mishandeling en verwaarlozing en kwam als door een wonder op mijn pad. De klik was er vanaf moment 1, toen ze bij me op schoot kroop en besloot dat ik haar baasje mocht worden.
En die band is inmiddels (2 maanden verder) zo sterk, dat ze mij bijna beter aanvoelt dan ik mezelf, en dus op mijn rem trapt als ik te hard achter mezelf aan het aanrennen ben. Dat betekent dat ze, als ze bij het wakker worden merkt dat ik teveel pijn heb, letterlijk over me heen gaat liggen om me in bed te houden, en dat ze door te blaffen de buurvrouw waarschuwt als ze mij met een luxatie ziet knoeien.
En dat zijn ook de voornaamste redenen dat we, ook al is Happy eigenlijk te klein (6,5 kg), toch aan het trainingsprogramma mogen beginnen.
Vrijdag hebben we de eerste training!
Naast het alarm slaan, gaan we haar ook leren dat ze keukenkastjes voor me opent, binnenshuis deuren voor me opent en sluit, dingen als sleutels of het hengsel van mijn tas aangeeft en helpt met sokken uittrekken.
Momenteel doen mijn ouders de was voor mij (zo lief!!), maar na mijn studie is het de bedoeling dat ik dat zelf ga doen, en dan zal ze ook leren om me daarmee te helpen. Dat zal wel betekenen dat ik de was in kleinere zakjes moet doen, omdat het voor haar anders te zwaar is, maar ik denk dat met aanpassingen heel veel mogelijk is. En zeker met deze knappe meid (L)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #142 Gepost op: 25 november 2014, 06:00 »
Wat fijn! En mooi, zo'n bijzondere band. Hoop dat jullie de opleiding samen redden, heel veel succes in ieder geval!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hulphond
« Reactie #143 Gepost op: 25 november 2014, 11:46 »
Ik vind het zo bijzonder! Het is zo bijzonder jij en Happy! Ik weet zeker dat Happy een geweldige hulphond gaat worden. Is ze ook al een beetje hoor!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #144 Gepost op: 25 november 2014, 12:12 »
Heeeeel veel succes. Jullie kunnen dit. Happy zeker! Dat is een schatje!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #145 Gepost op: 1 december 2014, 13:52 »
Ik word schijtziek van iedereen die denkt dat je hulphonden mag aaien..
Ook Snow is het helemaal zat. Hij houdt er totaal niet van als hij naast mijn rolstoel loopt en steeds wordt aangeraakt door vreemden. Hij is echt een knuffelkont en hij houdt er ook van om te knuffelen met het bezoek wat ik thuis ontvang, of als ik bijvoorbeeld bij vrienden op bezoek ga. Maar vreemde mensen die voorbij lopen en het leuk vinden hem nog even snel aan te raken, nee dat vind ie niets. En dat ga je merken want hij gaat nu steeds vaker blaffen naar die mensen. Die schrikken zich dan natuurlijk helemaal wild en dan heb ik het gedaan. Want mijn hond blaft. (waarom denken mensen toch altijd dat blaffen hetzelfde is als bijten/agressie)
Ook kleine kinderen aaien hem vaak. Nu blaft hij ook naar kleine kinderen die hem aan staren en richting hem lopen. En dan heb ik het natuurlijk helemaal gedaan, want dan heb je jankende kinderen. Moeders, hou je kleine kinderen toch bij je! Ze denken waarschijnlijk: das een hulphond dus die zal wel goed opgevoedt zijn. Maar als je slim bent laat je je kind nooit naar een vreemde hond toe lopen ..

Moest even mijn irritatie kwijt hoor..

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #146 Gepost op: 1 december 2014, 14:00 »
Je verwoordt precies wat ik voelde toen ik deze blog schreef:
http://kleinehappy.blogspot.nl/2014/10/week-7-extra-even-drie-vooroordelen-de.html

Waarom denken mensen toch: 'dat is een hulphond, op het dekje staat dat niemand hem mag aaien maar ik mag dat vast wel want ik ben zo'n briljante dierenliefhebber...' Of kan mij het schelen wat ze denken.

Volledig offtopic trouwens:
Hier in de buurt loopt ook een hond met een geel lintje aan zijn riem. Is een hele tijd een actie op o.a. FB geweest, dat dat honden zijn die afstand nodig hebben om wat voor reden dan ook, en veel bekendheid aan gegeven en zo. Ik sprak het baasje laatst voor het eerst (want ik had altijd netjes afstand gehouden omdat ik wist wat dat gele lintje betekent), en die zei zelfs dat ik een van de weinigen was die ook daadwerkelijk afstand hield. Ze vertelde me dat dat een oude hond is met een hersenaandoening, die bij overprikkeling in een epileptische aanval kan schieten, en dat ze daarom dat lintje heeft. Maar zelfs zij zei dat veel mensen de hond alsnog aaiden of hun eigen hond aanmoedigden eropaf te gaan, en dan later zeiden dat ze 'heus wel wisten wat zo'n geel lintje betekent, hoooooor.' Die reageerde ook ongeveer zo.
Tsja, voor hetzelfde geld is het echt een valse hond, die daarom zijn afstand nodig heeft, en heeft je chihuahua straks een hap uit z'n neus. En dan heeft 'dat valse kreng' het natuurlijk gedaan...
Les die ik hieruit trok: mensen weten echt wel wat ze moeten doen met wat ze zien (hulphondendekje, geel lintje, enz.), maar gaan daar gewoon volledig tegenin en doen lekker waar ze zelf zin in hebben. Gebeurt er dan iets, dan heeft iedereen het gedaan behalve zij.
Ik zou wel willen dat er een manier was waarop we dat konden veranderen, maar ja...

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hulphond
« Reactie #147 Gepost op: 1 december 2014, 14:14 »
Ja het is superfrustrerend.. Voor baasje en hond. Ik denk dat mensen veeeel beter moeten worden ingelicht en onderwezen in het wel of niet aaien van honden. Ik vind sowieso dat je niet zomaar elke hond die je tegenkomt moet aaien. Hoe briljant jij dan ook wel niet met dieren bent.

Ik aai ook geen vreemde honden. En ik kan heus goed met dieren overweg. Maar dat ik dat kan wil niet zeggen dat ik elke hond die ik zie moet gaan aaien, aanspreken, aanstaren..of weet ik veel wat...

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #148 Gepost op: 1 december 2014, 15:11 »
Dat van die gele lintjes heb ik nog nooit ergens voorbij zien komen hoor, vind ik ook niet heel duidelijk. Maar wat Roos zegt, je aait sowieso niet zomaar vreemde honden. Dan vraag je eerst aan de baas of het kan en dan laat je eerst even je hand ruiken oid. Het is wel vrij algemeen bekend dat je vreemde honden nooit zomaar moet aaien.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hulphond
« Reactie #149 Gepost op: 1 december 2014, 15:18 »
Ik zie wel eens zo iets op facebook voorbij komen inderdaad. Van die lintjes. Maar ik vind dat veel te onduidelijk omdat de mensen die dat soort dingen op facebook delen vaak honden-eigenaren zijn. En De mensen die geen hond hebben weten daar dus automatisch niets van af.

En inderdaad, een "normale" vreemde hond moet je al niet aaien. Laat staan een hulphond

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal